Avatar billede heinowic Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hentning af mails på pop3 server

jeg har en Exchange Server som styre mine og familiens email konti, exchange er sat op til at hente indgående hver 15 min. jeg vil gerne havde den tid længere ned men jeg kan ikke ændre værdien til noget lavere, hvis jeg prøver at gøre det skifter den automatisk tilbage til 15 min. værdien bliver altså ikke ændret. jeg har kontaktet dem som hoster mit domæne og de siger de ikke har nogen begræsning! er der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
09. oktober 2006 - 15:40 #1
det kan du ikke med exchange, så skal du bruge en pop3 retriever, så du har enten installeret en allerede eller bruger en SBS ed. ?
Avatar billede heinowic Nybegynder
11. oktober 2006 - 08:50 #2
jeg bruger pop3 retriever, og det er der jeg ikke kan sætte den lavere end 15 min. jeg er ikke så godt hjemme i disse ting, er pop3 retriever en service man kan udskifte/ opdatere uafhængigt? håber du kan hjælpe!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 08:58 #3
hvilken pop3 retriever benytter du ?
Avatar billede heinowic Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:28 #4
jeg benytter Exchange System manager, og så er det går jeg ind under connectors og finder der p0p3 connector manager hvor det så er at jeg prøver at definere tiden, er jeg helt galt på den?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 13:33 #5
ok, så det er en SBS version du sidder med (for exchange i retail indeholder ingen pop3 retriever)
Avatar billede heinowic Nybegynder
11. oktober 2006 - 14:27 #6
ok! og hvad betyder det så for mig, har du nogen ide til hvordan jeg kan få tiden ned?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. oktober 2006 - 14:41 #7
GFI har et værktøj med POP3 retriver (mener det er mail essentials) men det koster, der findes også mange andre, men de koster alle
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:48 #8
brug for mere hjælp ?
Avatar billede heinowic Nybegynder
30. januar 2007 - 20:17 #9
jeg løste problemet på anden måde, men tak for hjælpen! ;)
Avatar billede heinowic Nybegynder
30. januar 2007 - 20:19 #10
af en eller anden grund kan jeg ikke acceptere dit svar! altså jeg vil gerne men der sker ikke noget når jeg trykker! nogle ideer til hvad det kunne skyldes?