Avatar billede trolle Nybegynder
19. november 1999 - 19:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skærm/computer vil ikke tænde???

Hej...
Mit problem er at hvis jeg vil tænde min computer (Ny pentium 3) så vil skærmen ikke tænde eller vise noget, så er jeg nød til MENS COMPUTEREN ER TÆNDT... at rive strøm kablet til computeren ud putte det i igen, og derfter tænde computeren IGEN...hvorefter skærmen tændes med...
Det samme problem er der når den genstarter... Når den genstarter så slukker skærmen og man kan høre computeren ikke arbejder videre... Her er man også nød til at rive strøm kablet ud og i igen...
Jeg håber at der er nogen der er villlige OG KAN svare på dette spørgsmål.

Min computer er: Pentium 3, Soltek bundkort, Matrox G400 grafikkort, og andet behøver I vist ikke at vide!!!
Avatar billede caledonia Nybegynder
19. november 1999 - 20:34 #1
Jeg er 95% sikker på det er din ATX PSU (strømforsyning) det er galt med. Har oplevet en hvor selve PC'en ikke kunne tændes hvor jeg gjorde det samme som sig. Også en der bare sagde beeeeeep, sluk, tænd, så virkede den.

Begge tilfælde var det ATX PSU'en...

P.S. Hvilken skærm er det? ny? Det _kan_ også være den.
Avatar billede spacey Nybegynder
19. november 1999 - 21:03 #2
Prøv at åbne computeren, og se om stikket mellem din strømforsyning, og dit Motherboard sidder som den skal.

Kører du skærmen på en seperat strømledning, eller igemmen din computer?

Der er også den mulighed at der er en fejl i strømforsyningen, hvilken strømforsyning har du?

Avatar billede aleks Nybegynder
19. november 1999 - 21:20 #3
Den kan være den Bios-version der sidder på bundkortet, hvis du kan give mig modelnummeret på dit bundkort, så skal jeg nok undersøge hvad den sidste bios er og hvad den kan.

Kommer maskinen med nogle bip?

Et andet meget godt bud kan være at dit skærmkort ikke bliver initeret som det skal (der af den slukkede skærm). Inde i Bios-opsætningen kan du et sted vælge VGA Init (eller noget der minder om det), her har du 2 valgmuligheder PCI/AGP. Hvis den står til PCI, så vil du få problemet med at skærmen ikke altid tænder og computeren dør. Prøv at skifte denne indstilling til AGP.
Avatar billede neptun Nybegynder
20. november 1999 - 01:55 #4
Hør her! Jeg har selv Soltek bundkort og problemet er ganske enkelt.

Der sidder et batteri i vejen for dit grafikkort, så prøv at åbne maskinen, og giv grafikkortet et "godt" tryk, så skulle dette lille problem være løst.

Avatar billede ml Nybegynder
21. november 1999 - 13:46 #5
Neptun har ret.. 8O)
Avatar billede trolle Nybegynder
21. november 1999 - 18:22 #6
Der kommer en bib tone... Det er når den kommer, skærmen tændes. De gange bib tonen ikke kommer tændes skærmen ikke...

Min skærm er en
KFC  SMILE MM/CA6536DL/SL(NF)... Den kører ikke på seperat støm-ledning

Og nej der sidder "desværre" ikke noget batteri ivejen for mit grafikkort...
Og jeg kan ikke trykke det længere ned!

Bundkortet er en  SL-67EV
Avatar billede caledonia Nybegynder
21. november 1999 - 18:41 #7
Prøv at brug skærmen på en anden PC, så er du sikker på om det er den der er problemet. Brug ogsa en extern strømkilde til skærmen.
Avatar billede trolle Nybegynder
22. november 1999 - 01:05 #8
Jeg har nu prøvet med en anden skærm... Det var samme problem!!!

aleks>>> der stod PCI og jeg har nu ændret det til AGP... Men det gør ingen forskel....
Avatar billede aleks Nybegynder
22. november 1999 - 07:42 #9
Jeg kan ikke finde et bundkort der hedder SL-67EV, men et der hedder SL-67EB så jeg regner med at det er det. Netop på det bundkort har der været problemer, så prøv at opgradere din Bios med nedenstående, det burde hjælpe.

http://www.soltek.com.tw/English/download/S67EB.html
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
22. november 1999 - 12:22 #10
Tjek om der er nogen ledninger, der sidder i klemme, tjek om dine RAM sidder ordentlig fast...min PC har opført sig præcis ligesådan; også det der med bib tonen. Ovennævnte hjalp.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
22. november 1999 - 12:23 #11
- Men hvis den er ny, så synes jeg ærlig talt at du skal gå op og brokke dig med det samme!
Avatar billede fatboy Nybegynder
22. november 1999 - 12:23 #12
Jeg ville støtte mig til Aleks forslag OG sørge for at ledningen fra graffikkort til monitor er skruet rigtig godt fast på graffikkortet. Og jeg mener rigtig godt. Jeg har haft et lignende problem, og DET SIDSTE, jeg havde overvejet, var at skrue det kabel bedre fast, for jeg havde jo selv sat det i, så jeg vidste, det sad som det skulle.....troede jeg.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
22. november 1999 - 12:28 #13
Jah...nogle gange er...hmm...stramninger af det gode...
:-)
Avatar billede trolle Nybegynder
26. november 1999 - 14:25 #14
Desværre sidder hverken ram'ene eller kablerne for løst... De kan simpelthen ikke sidde bedre fast!!!
Og jag har nu også pillet mit voodoo 2. kort ud... Det hjalp heller ikke !!!

æv!!!
Avatar billede caledonia Nybegynder
26. november 1999 - 14:35 #15
Som sagt, så prøv PSU'en
Avatar billede fatboy Nybegynder
28. november 1999 - 13:58 #16
Prøv at sætte et gammelt 2d-graffikkort i og ikke andet. Måske er det dit g400-kort, som skaber problemerne.
Avatar billede nuna Nybegynder
31. januar 2000 - 02:46 #17
Sæt det blå/sorte ministik (det der går fra on/off-knappen) rigtigt på boardet så hjælper det, du kan læse om det i vejledningen for motherboardet.

hilsen

Nuna
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. februar 2000 - 04:41 #18
Det kan også være, dit graffikkort ikke sidder rigtigt/ordentligt i...
Avatar billede fatboy Nybegynder
01. februar 2000 - 04:42 #19
Eller måske mangler du en bios-opgradering pga. dit relativt nye G400 kort.
Avatar billede trolle Nybegynder
18. februar 2000 - 17:26 #20
jeg har endelig fundet ud af hvad prolemet var... Det var et RAM  problem... I må ikke spørge hvorfor, men efter de er skiftet er problemet forsvundet!!!