Avatar billede cycojugi Nybegynder
09. oktober 2006 - 11:44 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

C5 light 4.0 via Windows 2003 terminal server

Hej..

Jeg har et problem.. Når jeg opretter en bruger i min C5 på min Windows 2003 server virker det ikke.

Jeg har ingen erfaring med C5, men jeg har oprettet en bruger og den er synkroniseret med Windows kan jeg se i Active Directory.

Jeg kan godt logge ind på terminalserveren som brugeren som jeg har oprettet men når jeg forsøger at åbne C5 lukker den med det samme igen..

Nogen der har erfaring med dette problem, så vi jeg være meget taknemlig for et svar. :)
Avatar billede beorn Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:02 #1
jeg lurer lige, tror jeg får samme problem snart og hvis jeg slipper for at tænke selv, vil det jo være helt fint!
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2006 - 12:19 #2
Det er normalt manglende rettigheder.
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2006 - 12:33 #3
I mappen med C5
Avatar billede cycojugi Nybegynder
09. oktober 2006 - 12:37 #4
Det ser det ikke ud til at være.. C5users må både læse og skrive i mappen..
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2006 - 14:22 #5
Ja, men også til alle filerne ?
Avatar billede cycojugi Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:12 #6
Nu har jeg sat rettigheden: everyone må alt og det er nedarvet til alle filer i C5 mappen.. Programmet lukker stadig ned - som havde man tastet forkert password ind.
Avatar billede mariaf Juniormester
09. oktober 2006 - 15:21 #7
Der ligger en glimrende men ganske uforståelig beskrivelse på CD'en med C5.
Brugeren skal oprettes med domain\brugernavn. hvor domain godt kan være pc'ens navn. Når du er logget på Windows som brugeren, så gå ud i en commmandoprompt og skriv SET. Der får du domain og username. Det skal så oprettes i C5. Herefter virker det - jo forresten, du skal være inde som administrator (Supervisor). Så er du helt sikker på at det virker.
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2006 - 15:28 #8
Er det UserDomain eller er det UserDnsDomain som skal bruges ?
Avatar billede mariaf Juniormester
09. oktober 2006 - 15:36 #9
Userdomain.
Avatar billede mariaf Juniormester
09. oktober 2006 - 15:38 #10
For mig var det simpelthen mangel på viden om hvordan logon på windows virkede, så der hjalp tænkeriet ikke ret meget :-)
Avatar billede dma Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:29 #11
Du har ikke nogen parametre på genvejen til opstart af C5, vel? Specielt må der ikke være -u[Brugernavn] (som f.eks. "C5W32.EXE -uHenrik". Den virkede på gamle versioner sådan at den angav hvilken bruger man ville starte op med. I version 4 kan man alene bruge -u (uden noget bag ved), til at angive at man ved login vil have mulighed for at skift mellem "alm" login og login som supervisor.
Avatar billede cycojugi Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:32 #12
Jeg fandt ud af det inden jeg fik kigget herind.. Det var fordi jeg ikke havde domain med....