Avatar billede bitvender Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:02 Der er 2 kommentarer

Integration og opdatering af grafer i word

Jeg har et program der registrerer værdier fra noget måleudstyr. Det pågældende program genererer en nummereret rapport, der viser de enkelte måleværdier samt en statistisk behandling af samme.

Programmet anvender et word dokument (skabelon) til at rapportere resultaterne i og gør de enkelte måledata tilgængelige for dokumentet via nogle variable, der kan tilgåes på almindelig vis ved oprettelse af felter.

Efter en måleserie er afsluttet genereres en rapport som man har mulighed for at acceptere eller forkaste. Ved accept gemmes de viste værdier i det aktuelle dokument som efterfølgende tildeles et entydigt rapportnummer.

.. og så spørgsmålet :
Jeg ønsker at vise de enkelte målepunkter i en graf i worddokumentet. Som jeg umiddelbart ser det kan jeg ikke anvende en kæde til et excelark - alt SKAL være integreret i det enkelte word dokument - der må ikke ligge noget "eksternt". Det er ikke nødvendigt at foretage beregningsmæssige behandling af data - alt det er allerede foretaget af det pågældende program og gøres tilgængeligt via førnævnte variable.

Hvordan integrerer jeg en graf som kan opdateres med værdierne fra de enkelte måleserier ?
Avatar billede learningvba Nybegynder
09. oktober 2006 - 08:12 #1
Måske kan den her side inspirere:
http://support.microsoft.com/kb/244589/en-us
Avatar billede bitvender Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:08 #2
Hej LearningVBA

Tak for din kommentar. Desværre kan den kun bruges, som du siger, til inspiration - den løser ikke mit problem helt. For det første er mit kendskab til VB(A) i bedste fald beskedent (er delphi/pascal opdraget).
For det andet er det vanskeligt for mig at se hvorledes tilskrivningen af data sker til et OLE objekt man ikke selv har oprettet som det er vist i eksemplet.

Jeg er dog landet på en mulig løsning ved at anvende en activex komponent som man bedre kan "aflure" i makroafspilleren. Det kan man ikke med den Graph component som eksemplet beskriver (eller rettere jeg ved ikke hvordan man gør)

Jeg prøver at finde en freeware activex som jeg evt kan integrere og tilgå istedet. Skulle du have forslag til et sådant hører jeg gerne om det.

..men tak for din kommentar