Avatar billede mickeyz Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:01:35, on 08-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\DriveCrypt\DcrServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\Twain_32\SlimU2\HotKey.exe
C:\Programmer\outlook\outlook.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\nwnmff_e24.exe
C:\dfndrff_e24.exe
C:\kybrdff_e24.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\DriveCrypt\DriveCrypt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ASEMBL~1\arpa.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\svchost.exe
c:\dfndrff_e25.exe
c:\nwnmff_e25.exe
C:\Programmer\Fælles filer\{84A6C131-031E-1030-0113-00121103002d}\Update.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Thomas\Skrivebord\HijackThis.exe

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKey] C:\WINDOWS\Twain_32\SlimU2\HotKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinAntiVirusPro2006] C:\Programmer\WinAntiVirus Pro 2006\winav.exe /min
O4 - HKLM\..\Run: [outlook] C:\Programmer\outlook\outlook.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [winlog] winlog.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] c:\\nwnmff_e25.exe
O4 - HKLM\..\Run: [defender] c:\\dfndrff_e25.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdff_e24.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [winlog] winlog.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [DriveCrypt Startup] C:\Programmer\DriveCrypt\DriveCrypt.exe /WS
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Rani] "C:\WINDOWS\system32\ASEMBL~1\arpa.exe" -vt yazb
O4 - HKCU\..\Run: [Dizvtqjd] C:\Documents and Settings\Thomas\Application Data\s?curity\l?gonui.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: svchost.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: SMDEn - C:\WINDOWS\system32\dxserver.dll
O23 - Service: DriveCrypt Service (DriveCryptService) - Unknown owner - C:\Programmer\DriveCrypt\DcrServ.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Network Monitor - Unknown owner - C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede levich Nybegynder
08. oktober 2006 - 16:23 #1
øjeblik, så ser jeg på det.
Avatar billede mickeyz Nybegynder
08. oktober 2006 - 16:28 #2
cool
Avatar billede levich Nybegynder
08. oktober 2006 - 16:30 #3
Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [WinAntiVirusPro2006] C:\Programmer\WinAntiVirus Pro 2006\winav.exe /min
O4 - HKLM\..\Run: [outlook] C:\Programmer\outlook\outlook.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [winlog] winlog.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [newname] c:\\nwnmff_e25.exe
O4 - HKLM\..\Run: [defender] c:\\dfndrff_e25.exe
O4 - HKLM\..\Run: [keyboard] C:\\kybrdff_e24.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [winlog] winlog.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Rani] "C:\WINDOWS\system32\ASEMBL~1\arpa.exe" -vt yazb
O4 - HKCU\..\Run: [Dizvtqjd] C:\Documents and Settings\Thomas\Application Data\s?curity\l?gonui.exe
O20 - Winlogon Notify: SMDEn - C:\WINDOWS\system32\dxserver.dll
O23 - Service: Network Monitor - Unknown owner - C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe

(3)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\Programmer\outlook\outlook.exe
winlog.exe
c:\nwnmff_e25.exe
c:\dfndrff_e25.exe
C:\kybrdff_e24.exe
C:\WINDOWS\system32\ASEMBL~1\arpa.exe
C:\WINDOWS\system32\dxserver.dll
... og følgende mappe(r):
C:\Programmer\WinAntiVirus Pro 2006\
C:\Programmer\DeluxeCommunications\
C:\Documents and Settings\Thomas\Application Data\s?curity\
C:\Programmer\Network Monitor\

(5)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(6)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra Ewido.
Avatar billede mickeyz Nybegynder
12. november 2006 - 17:21 #4
det var godt nok meget og evido tog flere dage...!! i mellem tiden har jeg løst problemet ve at købe mig en ny computer og fået en anden til at rense den, min tålmodighed døde.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. november 2006 - 20:46 #5
Smart, det tror jeg at jeg lægger ind som standardsvar i logløsninger.
KØB EN NY.

Så er vi også fri for at bruge tid og kræfter på folk der alligevel tager deres point selv.