Avatar billede s_j Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Vil IKKE ha' popup-vindue m. sikkerhedsadv. når jeg har tændt pc

Hej.

Et par sekunder efter jeg har tændt for min computer, og computerens skærm viser computerens skrivebord, fremkommer der følgende besked/popup-vindue frem på min skærm:

"Åbn fil – sikkerhedsadvarsel

Udgiveren kunne ikke bekræftes. Er du sikker på, at du vil køre denne software?

Navn: kernels8.exe

Udgiver: Ukendt Udgiver

Type: Program

Fra: C:\WINDOWS\system32

Kør    Annuller

V Spørg altid, før denne fil åbnes

Denne fil har ikke en gyldig digital signatur, der bekræfter dens udgiver. Du bør kun køre software fra udgivere, du har tillid til."

Skal her lige sige, at når der ovenover står "V Spørg altid, før denne fil åbnes", betyder dette at jeg har sat hak i en lille firkant, som er udfor spørgsmålet "Spørg altid, før denne fil åbnes". Med andre ord: Jeg har sagt "Ja" til, at der altid skal spørges før denne fil åbnes.

Mens ovenstående besked/popup-vindue er der, kan jeg sagtens bruge computeren som normalt.

Hvis jeg trykker "Anuller", lukker beskeden/popup-vinduet ned, og jeg kan bruge computeren som normalt.

Hvis jeg trykker "Kør", lukker beskeden/popup-vinduet ned, og jeg kan bruge computeren som normalt.

MEN: Jeg synes, at det er irriterende, at beskeden/pop-upvinduet dukker op, hvergang jeg har tændt for min computer. Desuden er jeg ikke helt tryg ved beskeden/popup-vinduet, eftersom jeg ikke ved om den fil (jeg får besked på at køre eller annullere) er en farlig fil, der kan ødelægge min computer / give min computer virus. Så vil spørge om følgende to sider af sagen:

- Hvordan gør jeg sådan, at ovenstående besked/popup-vindue IKKE dukker op, hvergang jeg har tændt for min computer?

- Er den fil (jeg får besked på at køre eller annullere) en farlig fil, der kan ødelægge min computer / give min computer virus, hvis filen ikke behandles med omtanke?
Avatar billede s_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 02:25 #2
Hej tony breindal.

Har nu prøvet at gøre, som du anbefaler, og det hjalp, så nu kommer det ovenover omtalte popup-vindue ikke længere frem ved start af min pc, så: Mange gange tak for din hjælp! Vil gerne give dig point.
Avatar billede s_j Nybegynder
09. oktober 2006 - 02:28 #3
Kom vist til at lave noget rod vedr. pointangivningen, således at jeg nu har mulighed for at give mig selv pont, men dette skal jeg jo ikke - jeg skal jo give dig point. Vil gerne løse det således, at jeg kan give dig point, men er ikke helt klar over, hvordan dette gøres? Måske ved at du skriver et svar på selve dette indlæg, og jeg så derved kan give dig point?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
09. oktober 2006 - 16:24 #4
Godt du fik det løst!

Så skulle mit navn være tilføjet i den lille liste, hvor du ser dit eget. Blot klik på det og aksepter ... :-)
Avatar billede s_j Nybegynder
10. oktober 2006 - 02:49 #5
Så er der point til dig. Endnu engang mange gange tak for din hjælp :-)