Avatar billede nightsofdream Nybegynder
06. oktober 2006 - 18:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Acer recovery

Jeg ville høre, om der er nogle der kender noget til recovery på en acer, jeg skulle formatere min Acer igår aftes, alt gik som det skulle, men da jeg havde indstalleret 2 af recovery cderne opdagede jeg at de var engelske, så da jeg skulle indsætte den 3 cde trykkede jeg cancel. Jeg troede jeg at jeg bare kunne gøre det for fra med den Danske versionen. Men det viste sig at da jeg bootede System cden op sagde den at Erecovery var færdigt. Så jeg har ikke nogen mulighed for at gøre det om. Nu når jeg starter Min acer Bærbar op siger den at den mangler et par filer til Windows. Så der kommer bare sort skærm og fejlen står der.. Nogen der var hvad jeg kan gøre?

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2006 - 19:00 #1
Ja start forfra???
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2006 - 19:01 #2
Recovery kan altid gøres om!
Avatar billede ebe Praktikant
06. oktober 2006 - 19:11 #3
du er lidt på spanden, tror jeg. Jeg har lige installeret en acer laptop for første gang, og under installationen gik strømmen, dvs. at ghosten kun var halv færdig. Derefter ville computeren gerne have recovery-cd´er, som jeg jo ikke havde. De kan købes formedelst 400 kroner. I forretningen (electric city) var de efter lidt diskussion meget hjælpsomme, tog en anden computer, lavede recovery-cd´er og prøvede at ghoste min. Nixen-bixen... det ville den ikke, så de byttete computeren.
Inden da prøvede jeg selv med et ghost-boot-stik, men den gik heller ikke.
Avatar billede ebe Praktikant
06. oktober 2006 - 19:13 #4
Acer har et support-center i Hamburg, forhandleren kan give dig nummeret.
Avatar billede duff80 Nybegynder
07. oktober 2006 - 01:29 #5
Du kan også bare låne/anskaffe en xp cd og boote fra den... Her kan du så formatere og/eller fdiske hdd og derefter begynde forfra med dine recovery cdér...
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 08:37 #6
Jeg har haft en usb-boot-stik med dos og ghost i maskinen, men turde ikke ghoste en alm. windows over.
Der ligger 3 partitioner i forvejen på disken, acer, acerdata og en recovery partition. Sandsynligvis ligger der også en bootblock som f.eks. starter recovery op. Hvis du går til den med en alm xp eller dos-fdisk, og smadrer den nuværende paritionering/indretning ved jeg ikke om recovery-cden virker mere..??
Avatar billede nightsofdream Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:22 #7
Hmmm
Avatar billede ebe Praktikant
07. oktober 2006 - 09:46 #8
nightsofdream>> sådan sad jeg også: hmmmmm....  Hvis jeg var dig, ville jeg i første omgang prøve at ringe til acers hotline nummer, electric city har det i hvertfald. Det er et dansk nummer, men selve tjensten ligger i hamburg. de har dansktalende medarbejdere. Hvis de prøver at spise dig af med snak, insister på at ville snakke med en service tekniker. de må have været ud for problemet før!
Avatar billede thov Forsker
07. oktober 2006 - 14:00 #9
Hvis der ligger en recovery partition, kan du genskabe systemet uden CD'er (fra den skjulte 3Gb partition):

Denne gendannelsesproces hjælper dig med at gendanne C:-drevet med de oprindelige programmer, som var installeret, da du købte din notebook-pc.

Følg nedenstående fremgangsmåde for at genopbygge C:-drevet. (C:-drevet omformatteres, og alle data slettes).
Du skal oprette sikkerhedskopi af alle datafiler, før du vælger denne mulighed.

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne.
a: Kontroller, om funktionen "Acer disc-to-disc recovery" er aktiveret eller ej.
b: Sørg for, at indstillingen [D2D Recovery] under [Main] er [Enabled].
c: Afslut Funktioner til opsætning af BIOS, og gem ændringerne.
Systemet genstarter.
Bemærk: Tryk på <F2> under POST for at få starte Funktioner til psætning af BIOS.

1: Genstart systemet.
2: Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprocessen.
3: Meddelelsen "The system has password protection. Please enter 000000:" vises.
4: Indtast seks 0'er, og fortsæt.
5: åbnes Acer Recovery-hovedsiden.
6: Flyt gennem punkterne med piletasterne, og tryk på <Enter> for at vælge.
Avatar billede nightsofdream Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:21 #10
Tror dit svar er rigtigt tjekker lige om det virker..
Avatar billede nightsofdream Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:21 #11
Du får de 200 point hvis det virker ;D
Avatar billede nightsofdream Nybegynder
08. oktober 2006 - 15:34 #12
Det virker tak for hjælpen!! :D skriv lige noget under svar :D
Avatar billede thov Forsker
08. oktober 2006 - 16:55 #13
Ja, men så tillykke :-) Det er også forvirrende med en boot-CD + 3 sprogsæt a 2 CD'er - udover den skjulte partition.
Vejledningen er forøvrigt hentet i en PDF-fil på boot-CD'en, og man finder den kun hvis man leder længe nok.
Avatar billede briansandberg Nybegynder
07. december 2008 - 14:59 #14
Jeg har næsten samme problem, BIOS er checket og står korrekt, men når jeg trykker Alt + F10 når ACER logoet kommer på skærmen under opstart, sker der intet andet end at computeren starter normalt !!!

Er der nogle som kan hjælpe ??