Avatar billede takker Nybegynder
06. oktober 2006 - 16:50 Der er 8 kommentarer

Hjælp til internetforbindelse + til at finde manglene hardware!

Kære Eksperter!

Jeg håber i kan give mig en hånd her. Jeg har lige formateret min pc pga virus og installeret XP Pro. Det første problem dukkede op da jeg skulle connecte til internettet. Internettet er opsat med router da vi har 2 pc'ere. Men gennem routeren fungerer forbindelse ikke mere?! Tilgengæld fungerer den glimrende hvis jeg kobler direkte til modem. For at tjekke hvor fejlen lå, prøvede jeg at gøre den samme procedure med min bærbar. Her var der ikke noget problem. Det virkede fint, både gennem router og modem. Problemet må derfor være i min ny formaterede pc! Men jeg kan ikke se mig ud af problemet.??

En anden ting som giver problemer er lydkortet. Den kan ikke finde driveren og derfor virker lydkortet ikke.. Derudover er der en række andre ting som den ikke kan finde drivere til. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal finde dem, da jeg har købt computeren med alt indstilleret i forvejen.. Nogen der har et bud på det?
Avatar billede ebe Praktikant
06. oktober 2006 - 19:00 #1
1.routerproblemet: jeg går ud fra at den anden pc godt kan komme på nettet. Kig på den anden pc´s ip adresse, og giv dig selv en adresse i samme subnet. dvs hvis den anden pc hedder x.x.x.101 giver du dig selv x.x.x.102. ellers samme subnetmaske, standardgateway og dns-servere som den anden. Det ser ud til at dhcp ikke er slået til i din router.
2.drivere: download aida og sisoft sandra, de fortæller dig hvilken hardware du har, f.eks. lydkort, og hent driverne hos producenten.
Avatar billede ebe Praktikant
06. oktober 2006 - 19:01 #2
ups.. aida har skiftet ejer, hedder nu everest.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:15 #3
Everest home:  http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,23043,00.asp
Men det er da underligt, at du ikke uden videre kan gå på nettet med din router.
Jeg har også 2 stk pc på nettet, og har lige skiftet bundkort og windows, men
gik uden videre ind på internettet, for routeren er jo sat op.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:20 #4
Ps. Du fik vel en Cd med driver til dit bundkort med i købet. Hvis det er et
on board lydkort -og det er det ofte- ligger driveren på den medfølgende CD.
På sådan en CD, ligger der altid en masse driver, prøv, at kikke efter.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:38 #5
Det lyder lidt som om at DHCP ikke er aktiveret i routeren
Avatar billede ebe Praktikant
06. oktober 2006 - 21:41 #6
ebe 19:00:28:  Det ser ud til at dhcp ikke er slået til i din router....  :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2006 - 21:47 #7
Hvis det bliver ved med at drille, har du måske lyst til, at prøve et
lille freeware program?
http://download-ecke.de/nonags/pwrt32.html
Programmet hedder "XP TCP/IP REPAIR"
Hvis det ellers er der den er gal.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2006 - 15:36 #8
Fik du prøvet noget af?