Avatar billede landmark Nybegynder
06. oktober 2006 - 12:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mount disk

hej! - er der en der kan give mig et hint om hvad jeg skal gøre...

jeg sætter min eksterne HD som er en Windows disk til Macén da den skal bruges til at udveksle data mellem Mac og Windows.

(det har virket før... men nu kan jeg ikke se den)

Når jeg sætter disken til via Firewire, mounter den ikke disken. Jeg kan godt se den i "diskværktøjer" men den mounter altså ikke disken til skrivebordet, som jo ellers er ganske normalt.

hjææææælp...
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. oktober 2006 - 15:23 #1
Hej
Kan du mounte den inde fra diskværktøj?
Har du prøvet at reparere disken - og hvis det er en FAT-formatteret, kunne det sikkert være bedst at gøre på en Windows -  kan ikke helt huske, om Mac'en er god tilat gøre det.
/Seb
Avatar billede landmark Nybegynder
06. oktober 2006 - 15:27 #2
- nej! kan ikke mountes i diskværktøjer. Og ja! den er FAT formateret og fejler ellers ikke noget.
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. oktober 2006 - 17:25 #3
Hmm, du kan vel ikke reparere den fra enten  Diskværktøj eller tjekke den på en PC??
/Seb
Avatar billede landmark Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:31 #4
har løst problemet... fandt det her program,,,

http://www.macupdate.com/info.php/id/8100