Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
06. oktober 2006 - 09:59 Der er 13 kommentarer

PHP flash OFF-line

hej jeg har noget flash som er styrret af/med php
er der nogen måde jeg kan se disse filer uden at beh¸ve at ligge det online for hver en lille ¿ndring jeg laver udenfor php filerne, altså noget med en "virtuel" server så php virker off-line..?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 10:22 #1
Det man normalt gør, er at arbejde med filerne enten lokalt, eller på et subdomæne.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 10:23 #2
Og når de så er testet igennem, flytter man dem over på den "rigtige" server.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
06. oktober 2006 - 10:24 #3
Alternativt kan du lave de stier som flashe henter data fra absolutte.

Altså http://www.example.com/data.php
i stedet for /data.php
Avatar billede webdesigner Praktikant
06. oktober 2006 - 10:36 #4
som michael_stim siger kan du installere en server lokalt...
dette er et link til en Appserv (dvs en pakke der installerer Apache mySQL og php på en windows maskine) http://sourceforge.net/projects/phptriad
så kan du teste hele siden på din pc før den uploades :)
Avatar billede webdesigner Praktikant
06. oktober 2006 - 10:38 #5
hver dog opmærksom på at den højest sansynligt vil bruge port 21...
dette kan drille med skype.. og eller ander programmer...
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
06. oktober 2006 - 10:54 #6
maskinen jeg arbejder på er ikke online (har aldrig v¿ret det om kommer det heller ikke) - der MÅ da v¿re nogen der har lavet en "simulator" ellers er det jo praktisk umuligt at arbejde med php (og fx flash)
fx så previewer jeg ofte en flash fil 3-6 gange i minuttet når der arbejdes grafisk
hvis jeg skulle sidde og uploade hver gang vill det tage den 20 dobbelte tid for selv en simpel komma rettelse... det kan da ikke v¿re rigtigt??? :-/
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 10:56 #7
Læs hvad vi skriver...
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 11:00 #8
Alle har et udviklingsmiljø til at udvikle i (mærkeligt nok). Om du så gør det direkte mod et subdomæne via en teksteditor der kan det, eller lokalt (hvor du ikke behøver at være online) er ligemeget. Du skal bare tænke på at arbejder du lokalt, så er serveren formodentlig ikke sat op på samme måde som den der er online.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 11:01 #9
Og med serveren mener jeg også PHP ;o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. oktober 2006 - 11:14 #10
mht: PHP Triad, så står der flere steder "It is not ready for general use."
der er jo ikke s¿rligt betrykkende nå man skal igang med noget jeg ikke ved tiln¿rmelsesvist en bj¿lde om, betyder det at den virker med et par mindre ubetydelige bugs eller er det stadig på tegnebr¿ttet og kun for folk som ved vad de laver.

det programm¸ren siger jeg skal er:

    1) Unzip the downloaded file
    2) Place the unzip files on your server
    3) CHMOD the 'content' directory to 777
    4) Run the xx_db.sql script in your MySQL database
    5) xxx
    6) Access Admin module by going to the site and adding (/admin/) [i.e. http://myserver.com/admin/]
    7) Upload some images or create folders
    8) xxx
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
06. oktober 2006 - 11:19 #11
shit! nu fik jeg skrevet i chefens profil, anyway jeg har hentet pakken og vil pr¸ve at installere den i aften..håber i vil hj¿lpe hvis det lykkedes mig at komme videre :-)
Avatar billede webdesigner Praktikant
06. oktober 2006 - 11:37 #12
mobius6 Okay sorry....

jeg ved ikke så meget om PHP Triad, det var et tilfælde jeg fald over det da jeg selv har en linuxserver på mit lan jeg tester min siderene på... :)

der er, der ud over mange gode guiden til at installerer Apache, php, mySQL og få denm til at virke sammen så følg sådan en guide i stædet :)

Tak for rettelsen Mobius6....
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2006 - 11:44 #13
http://www.eksperten.dk/artikler/1020

F ex på forsiden af eksperten ;o)