Avatar billede krosser Nybegynder
06. oktober 2006 - 08:52 Der er 2 kommentarer

Cal license og microsoft sql server

Hej Alle,

Jeg benytter en connecstring til at gå ned i en sql server fra ca 50 pc'ere.

Kræver dette så en CAL License for hver pc ?
Når i svarer så svar :-) således at jeg kan give points.

bedømt ud fra denne side http://www.microsoft.com/resources/sam/lic_cal.mspx#perprocessor
så skal jeg.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. oktober 2006 - 19:10 #1
Det kan jo diskuteres, men afhænger meget af hvilken licens du i forvejen har/ vil ha?

Hvis du køber en Per Processor til MSSQL har du ubegrænset antal connections til serveren. Hvorimod hvis du køber en Per Seat vil du være nødsaget til at købe en CAL(ClientAccessLicense) per unikke bruger/ pc.

En Per Server er ikke en mulighed for MSSQL.

Håber det gav dig svar :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:45 #2
BIP!!