Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på min computer?

Godaften..

Jeg har et lille problem.

Jeg kan ikke komme ind på den her computer gennem en anden computer så jeg kan ikke overføre dukomenter og sådan, jeg kan heller ikke komme ind på nogen andre computer fra den her.. Jeg kan sagtens gå på nettet her og sådan men kan ikke komme ind på den gennem netværkert..

Jeg har ingen firewall så det burde ikke være der problemet ligger..?

Nogen der kan hjælpe mig..?

på forhånd tak.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:38 #1
Har du andre computere på dit netværk?
Eller hvordan vil du kunne komme ind på dem?

Har du slået fil og udskrifts deling til?
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:43 #2
Jaja.. jeg har andre computere sat til mit netværk..
jeg vil kunne komme ind på dem med \\computernavn f.eks..

Altså jeg har delt mapper.. er der et sted man skal gå ind og slå det til eller ?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 21:46 #3
Er dit styresystem XP, eller?? - er du sikker på at din maskine tilhører samme arbejdsgruppe -
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:48 #4
ja XP pro..

Nej det er jeg ikke..?.. men de skal da ikke være i samme arbejdesgruppe for at kunne finde hinanden skal de?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:50 #5
Kan de se sig selv under netværkssteder?
Tryk evt F5 for at opdatere listen
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:50 #6
Nu kan jeg se at de to jeg lige har kørende lige nu er i samme arbejdsgruppe..
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 21:51 #7
Jo det vil jeg mene - klik på Start -> Denne computer -> Netværkssteder -> opret et mindre kontor bla.bla.  - følg guiden -> når du er færdig, højreklik på C-drevet -> deling -> del c-drev  bla. bla. -> så bør det køre
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:52 #8
nej..

Der står bare Internettet:
Mine websteder på MSN

På den anden står der lokalt netværk også kan jeg se den mappe der er delt..

Her fejlen ligger..? :D
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:53 #9
Jeg vil stærkt mene fejlen ligger på den computer der ikke kan se sig selv.
Følg helgec's vejledning på den computer
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:55 #10
det prøver jeg lige så.,. :D
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:01 #11
nu har jeg kørt den et par gange men kan stadig ikke se min egen computer her..?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 22:04 #12
Prøv nu først om alle computere tilhører samme arbejdsgruppe - System -> Computernavn
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 22:05 #13
Har du aktiveret fildeling? (der vises en hånd under det delte drev)
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:08 #14
Ja.. de er i samme arbejdsgruppe og der er en hånd under mit c: drev..
Avatar billede bubbaa Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:09 #15
Hvis du kan se en hånd under dit c drev, bør du også kunne se dig selv.
Hvad hvis du søger efter computere?
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:14 #16
hvis jeg går ind og siger søg efter computere og skriver mit computer navn kan jeg godt finde den, men den står stadig ikke under netværkssteder og kan heller ikke finde den anden..
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 22:17 #17
Har du prøvet at genstarte?
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:17 #18
ja.. 3 gange nu..
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:26 #19
hmm.. jeg kan godt pinge den anden pc fra den her kan jeg lige se?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2006 - 22:28 #20
Hvis du prøvede at beskrive dine computere som PC1 - PC2 - PC3 osv. ville det være lettere at fælge med, en bemærkning som " jeg kan godt pinge den anden pc fra den her kan jeg lige se?" er ikke helt let at forholde sig til
Avatar billede eeco Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:30 #21
okay.. sorry..

Den her jeg sidder ved som ikke rigtig kan finde eller findes på netværket (PC1) kan godt pinge den anden pc som jeg skal overføre filer til (PC2) :D
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2006 - 21:46 #23
RESPONS??
Avatar billede eeco Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:21 #24
intet der virker..

Netværket virker heller ikke på min bærbar.. Så ved ikke om jeg skal formatere og se hvad den så siger..
Avatar billede eeco Nybegynder
19. juni 2008 - 13:36 #25
....