Avatar billede blakoe Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Win32Duiskbot O

Jeg lige kørt et virusscan, som fandt ovennævnte virus. Desværre kunne programmet (zonealarm) ikke fjerne den. Er der nogen der ved hvordan den fjernes?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:15 #1
http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/virus.aspx?id=58387
måske kan dette hjælpe dig på vej... :)
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:34 #2
Ja, men der står kun hvilke ubehagelige ting den virus kan gøre, ikke hvordan den fjernes. ??
Avatar billede levich Nybegynder
04. oktober 2006 - 22:02 #3
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Derefter laver jeg en vejledning til dig, som viser hvordan du kan fjerne den.
Avatar billede blakoe Nybegynder
04. oktober 2006 - 23:01 #4
Her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:59:01, on 04-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Windows\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe
C:\Programmer\Belkin\Belkin 802.11g Wireless Card Configuration Utility\utility.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\MAILFR~1\mantispm.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Skrivebord\hjt.exe.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eniro.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - C:\Programmer\DeluxeCommunications\DxcBho.dll (file missing)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Ms Update WinServices NT/XP] winservnt32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows] bootini.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SIX] SIX.exe
O4 - HKCU\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe
O4 - Global Startup: Belkin 802.11g Wireless Card Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095674548168
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1159895473535
O16 - DPF: {86294D95-BE2C-47C2-9ABD-F5DCEAB41C35} (DocTransform.Transformer) - http://www.blankethotel.dk/ddt/DocumentDataTransformation.CAB
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3319.CAB
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\Windows\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\Windows\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\Windows\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\Windows\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
04. oktober 2006 - 23:10 #5
Tips:
* DeluxeCommunications
* winservnt32.exe
* bootini.exe
* SIX.exe
Avatar billede levich Nybegynder
04. oktober 2006 - 23:21 #6
Øjeblik, jeg ser på det nu.
Avatar billede levich Nybegynder
04. oktober 2006 - 23:27 #7
Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

(2)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og gem loggen, f.eks. på skrivebordet.

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
R3 - URLSearchHook: (no name) - {A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} - C:\Programmer\DeluxeCommunications\DxcBho.dll (file missing)
O4 - HKCU\..\Run: [Ms Update WinServices NT/XP] winservnt32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DeluxeCommunications] C:\Programmer\DeluxeCommunications\Dxc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Windows] bootini.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SIX] SIX.exe

(4)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper", sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper". Husk at trykke på knappen "Anvend på alle mapper" i stedet for "ok".

søg efter og slet følgende fil(er):
winservnt32.exe
bootini.exe
SIX.exe
... og følgende mappe(r):
C:\Programmer\DeluxeCommunications\
C:\Programmer\SetWeb\

(5)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(6)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind sammen med loggen fra Ewido.
05. oktober 2006 - 01:05 #8
<levich>:
Du bør nu også "fixe" denne da du jo sletter den senerer:
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
Avatar billede blakoe Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:02 #9
først Ewido:
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            08:28:22, 05-10-2006
+ Rapport-Checksum:        948C20C6

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{A8BD6820-6ED7-423E-9558-2D1486B0FEEA} -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\DeluxeCommunications -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\DeluxeCommunications\Internet Explorer -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-2942328611-689911805-3825243764-1005\Software\DeluxeCommunications -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-2942328611-689911805-3825243764-1005\Software\DeluxeCommunications\Internet Explorer -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-2942328611-689911805-3825243764-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\DeluxeCommunications -> Adware.DeluxeCommunications : Renset med backup
    C:\avenger\backup.zip/avenger/DXC1205b.exe -> Adware.SurfSide : Renset med backup
    C:\avenger\backup.zip/avenger/mssecure32.exe -> Backdoor.IRCBot.wo : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Lokale indstillinger\Temp\GLB2.tmp/empty_00000001 -> Adware.Ucmore : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Lokale indstillinger\Temp\i1.tmp -> Adware.SurfSide : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\ANSBSXYR\kybrdff_e[1].exe -> Downloader.Adload.fy : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\YH6D0JIF\loader[1].exe -> Downloader.Adload.de : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede blakoe Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:04 #10
og så hijack:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 08:59:35, on 05-10-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\Windows\System32\smss.exe
C:\Windows\system32\winlogon.exe
C:\Windows\system32\services.exe
C:\Windows\system32\lsass.exe
C:\Windows\system32\svchost.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Windows\system32\spoolsv.exe
C:\Windows\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Windows\System32\svchost.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe
C:\Programmer\Belkin\Belkin 802.11g Wireless Card Configuration Utility\utility.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\MAILFR~1\mantispm.exe
C:\Documents and Settings\Jette Nielsen\Skrivebord\hjt.exe.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.eniro.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe
O4 - Global Startup: Belkin 802.11g Wireless Card Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (Adobe Form Control) - http://www.kps.dk/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095674548168
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1159895473535
O16 - DPF: {86294D95-BE2C-47C2-9ABD-F5DCEAB41C35} (DocTransform.Transformer) - http://www.blankethotel.dk/ddt/DocumentDataTransformation.CAB
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3319.CAB
O16 - DPF: {CDDCFBB3-4D93-11D2-B1A9-00A0C9B742BE} (Adobe Script Object) - http://www.kps.dk/codebase/scriptobject.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\Windows\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\Windows\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\Windows\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\Windows\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede levich Nybegynder
05. oktober 2006 - 09:44 #11
Det ser fint ud nu. Regner med at windows kører som den skal?

NB: Som dr1 bemærker, så var det ikke meningen, at mappen C:\Programmer\SetWeb\ skulle slettes. Denne mappe tilhører programmet C:\Programmer\SetWeb\, som du sikkert selv har installeret. Hvis stadig ønsker at bruge dette program, er du nød til at installere det igen.

Når du er helt færdig, så gør følgende:

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart normalt og aktiver systemgendannelse igen.
05. oktober 2006 - 10:45 #12
(Jeg er også blevet i tvivl om dette prg -> C:\Programmer\SetWeb\ - ville først have spurgt brugeren om det ser bekendt ud...)
Avatar billede blakoe Nybegynder
05. oktober 2006 - 18:36 #13
Nu har jeg checket for virus og spyware - ingen problemer.
Så lang mig lige et svar, så jeg kan give nogle point. Og 1000 tak for hjælpen

Der resterer bare stadig det lille problem, at ikke kan slå Windows firewall til. Jeg får at vide at gruppepolitiken forhindrer det. Jeg er eneste bruger, og derfor administrator. Noget bud på en løsning af det? Eller skal jeg oprette spørgsmålet i en anden kategori?
Avatar billede levich Nybegynder
05. oktober 2006 - 22:08 #14
Det har jeg aldrig hørt om før, men måske står svaret her: http://www.eksperten.dk/spm/733170.
05. oktober 2006 - 22:26 #15
Der findes en *.REG ting der bare skal køres så ka' den igen...
Prøver at finde den...