Avatar billede palle1976 Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af database

Hej

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvordan opgraderer man egenligt en database ??

Hvis jeg fx selv har lavet en database i version 5 og gerne vil have den op på version 7, hvad gør jeg så ??

Er det nok at åbne databasen i en version 7 designer, eller skal man overhovedet gøre noget....
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:57 #1
Ingenting - der er bagud compabilitet i Notes :-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2006 - 15:57 #2
Hvis du vil "opgradere", så skal det kun være for at udnytte nogle nye features (webservices f.eks.)...
Avatar billede palle1976 Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:00 #3
Det vil sige at man ikke kan "opgradere" en database... Det er altså lige meget hvilken version den er lavet i. Det er klientens version der stiller begrænsningerne ?
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:04 #4
jeg har en database der er udviklet i version 4.5 - den fungerer umiddelbart direkte på en version 5, 6 og 7 server/klient installation.
Det er en fordel at server og klient version følges ad, men ikke et krav. Det kan du læse mere om på IBM's site - specielt hvilke kombinatioer af server/klient versioner der duer sammen.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:07 #5
for at svare direkte på dit spørgsmål: koden i databasen er ikke kombileret, men fortolkes på run-time tidspunktet - derfor behøver du ikke gøre noget (med mindre du har lavet dine egne funktioner som siden er kommet til i LotusScript, f.eks. en Replace funktion)
Avatar billede palle1976 Nybegynder
05. oktober 2006 - 08:00 #6
Tak for svaret, jeg fik løst lidt af min tvivlen på dette punkt...