Avatar billede run Nybegynder
17. maj 2001 - 17:13 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

SP2 eller ej

Jeg har en Windows 2000 Server der staar som webserver (IIS5) og kan ikke rigtigt beslutte mig for om jeg skal tage chancen og installere SP2 eller ej. Jeg har ikke fysisk adgang til dyret, saa det er lidt kriminelt hvis noget gaar galt under opdateringen. Foelgende ting bekymrer mig ogsaa lidt:

1. Jeg har sikret min server med IIS5.0 security checklist + tilfoejet alle kritiske updates. Vil alle mine security settings forblive de samme efter en update med SP2 (Alle de foldere jeg har fjernet, permissions der er aendret etc. etc. ) ?

2. Indeholder SP2 noget sikkerhedsmaessigt som jeg ikke kan faa ved bare at blive ved med at tilfoeje critical updates ? (Jeg har allerede 128bit krypto)

Det er sikkert lidt tidligt at stille spoergsmaalet, men jeg ved der var en del der braendte naellerne paa pree release af SP2, saa jeg ville gerne hoere jeres mening.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
17. maj 2001 - 17:22 #1
Jeg bruger ikke beta-versioner fra MS, fordi jeg ikke gider teste deres software mere end jeg allerede gør.

Brug derfor kun www.windowsupdate.microsoft.com, og dens anbefalninger.. så får du ikke hovedet i maskinen.
Avatar billede hobbez Nybegynder
17. maj 2001 - 17:33 #2
x4all: Beta? SP2 er da final !!

Liste over indhold: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q282/5/22.asp

\"Windows 2000 SP2 is not considered a required upgrade.\", altså ingen tvang :o)

Og så skriver de:

Microsoft has released Service Pack 2 for Windows 2000.

Service Pack 2 (SP2) provides the latest updates to the Windows 2000 Family of Operating Systems. These updates are a collection of fixes in the following areas: operating system reliability, application compatibility, setup, and security issues. This service pack includes fully regression-tested versions of the patches for all security vulnerabilities that had been discovered in Windows 2000 up to the closing date of Service Pack development. The following Microsoft Security Bulletins are included in Service Pack 2.

Men hvis du har alle sikkerhedsfix på plads, burde der ikke være noget i SP2 som du ikke allerede har.

/Rob

Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2001 - 12:49 #3
http://www.microsoft.com/Downloads/Release.asp?ReleaseID=24168

Denne finder hotfixes, som dit system/IIS mangler..
Avatar billede burningice Nybegynder
18. maj 2001 - 14:01 #4
bemærk... den er kun til IIS 5.0 server udgaven!

Det er altså træls ms ikke kan finde ud af at lave sådan et værktøj til NT4/IIS 4.0 også :(
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. maj 2001 - 14:41 #5
cyberfessor:

Nej den er da ej, SP2 er til:

Microsoft Windows 2000 Advanced Server
Microsoft Windows 2000 Professional
Microsoft Windows 2000 Server

/Rob
Avatar billede burningice Nybegynder
18. maj 2001 - 14:53 #6
ææææh... nu snakkede jeg alså om den hotfix checker som goulduck henviste til... jeg ved da godt at win2ksp2 er til hele Windows 2000 serien!
Avatar billede tweeker Nybegynder
18. maj 2001 - 15:22 #7
Hej run,

Alle dine security settings bibeholdes, da det er fejl og mangler i W2K som rettes med SP2. Men, hvor du kun har patched dit system op med hot-fixes (altså for sikkerhedshuller), så har du ikke rette de 450 andre fejl som W2K indeholder.

For eksempel har du ikke rettet \"Computer May Hang When Hot-Swapping UDMA IDE Devices \" eller \"SCSI Port Driver May Cause Your Computer to Hang\" eller \"Compression Is Not Enabled on POST Request\" - når du kun bruger de udsendte hot-fixes.

Derfor: På med den største rettelse til dato. Men vent en lille uge og lad andre finde eventuelle problemer.

Jeg har selv smidt SP2 på en produktionsserver, og har ikke oplevet noget ubehageligt. Faktisk spinder \"min\" W2K-box bedre efter SP2.

http://www.supportweb.dk/nyheder/visnyhed.asp?id=92
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. maj 2001 - 15:25 #8
> Jeg har selv smidt SP2 på en produktionsserver, og har ikke oplevet noget ubehageligt. Faktisk spinder \"min\" W2K-box bedre efter SP2.

Ja, gør den ikke ... min W2K Pro er også blevet hurtigere - synes jeg i hvert falde! :)
Avatar billede run Nybegynder
18. maj 2001 - 19:58 #9
Thanks guys. Jeg stander by lidt endnu.
Avatar billede run Nybegynder
18. maj 2001 - 20:12 #10
Hvad sker der foresten med all pre SP3 patches som jeg har tilfoejet. Skal de genindstalleres ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. maj 2001 - 04:58 #11
Pre SP3 ?

Mit bud ville være - NEJ!
Windows 2000 er nemlig lavet så smart at det overskrive nyere filer ...