Avatar billede kalleballe Nybegynder
04. oktober 2006 - 12:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

forwad backward knap i browser

Er der nogen særlig måde at kontrollere browserens frem/tilbage knapper på i flash8?

vh

KalleBalle
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2006 - 12:10 #1
nej - og heldigvis for det da. Kunne man på den måde manipulere med en klients indstillinger ville det være en sikkerheds risiko uden lige. Man kan vistnok - til et vist niveau - vha javascript manipulere med history som back/forward knapperne benytter men ellers ikke.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
04. oktober 2006 - 12:32 #2
Nej,- det mente jeg da heller ikke.
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. oktober 2006 - 16:32 #3
udover at du må kunne lade flash kalde et js (eller VB) script (onbeforeunload events mv.)
..og det er vistnok KUN IE der tillader det.(?)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:38 #4
Det kommer an på hvad du mener med at kontrollere browserens frem/tilbage knapper.

Det er muligt at opdatere browserens history, når brugeren klikker på en knap i flashen og det er muligt at opdatere flashen, når brugeren benytter browserens frem/tilbage knap.

http://actionscript.org/tutorials/intermediate/Enabling_a_back_button_within_flash/index.shtml
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. oktober 2006 - 16:41 #5
Avatar billede godowsky Nybegynder
04. oktober 2006 - 18:04 #6
Tak for svar, - men mit spørgsmål lyder ikke på om det kan lade sig gøre, - blot om der i flash8 er noget specielt funktionalitet til det i forhold til tidligere versioner af flash.

vh

KalleBalle
Avatar billede thulstrup Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:21 #7
I så fald er svaret nej.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
19. december 2006 - 14:36 #8
luk