Avatar billede mre Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:39 Der er 5 kommentarer

C5 4.00 SQL fejl ved import af regnskab

Hejsa
I forbindelse med import af et regnskab på MBS C5 V4.00 SQL, får jeg flg. fejlmedd.: SQL Databasen har signaleret flg.fejl[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Numeric value out of range. Ønsker du at gentage transaktionen...?

Jeg har prøvt med et andet regnskab, men der er ingen problemer. Kan ikke findeen logfil der kan beskrive problemetnærmere. Er her nogen der har setdet problem før og måske kender løsningen?

Mvh MRE
Avatar billede illemann Novice
03. oktober 2006 - 21:53 #1
Jeg følger spændt spørgsmålet og ville gerne høre om dit projekt når (og hvis) du kommer til ende. Jeg har et regnskab med 2,6 gb database der skal lægges op i SQL.
HVilken version af SQL du bruger og hvor lang tid det tager mm.
Niels
Avatar billede Broholm Novice
06. oktober 2006 - 16:35 #2
Problemet er at der er nogle tal i native regnskabet med for mange decimaler. Native kan håndtere 16 decimaler, men kommafelter bliver oprettet som numeric(28,12) i SQL dvs. 12 decimaler.

Løsningen er en kørsel, som løber alle kommafelter igennem i native regnskabet og runder dem af til 12 decimaler inden eksport.

-Broholm
Avatar billede mre Nybegynder
06. oktober 2006 - 17:04 #3
OK, men hvordan laver man lige sådan en kørsel?

Mvh Michael
Avatar billede Broholm Novice
06. oktober 2006 - 22:20 #4
Jeg kan godt lave sådan en kørsel, men da C5 programmering og især C5 på SQL er mit levebrød bliver jeg nødt til at tage mig betalt for den.

Mvh Broholm
Avatar billede mre Nybegynder
07. oktober 2006 - 09:10 #5
Hej broholm
Det er såmend OK - kan du ikke lige kontakte mig på mr@mrelektronik.dk, så kan vi jo lige drøfte det.

/MRE