Avatar billede bryrup Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:14 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Brugerundersøgelse af bærbare computere Deltag nu !

Hej eksperter…
I forbindelse med Young Enterprise 2006 er vores firma i gang med at finde dokumentation for vores hovedproblem. Uden at afsløre for meget, kan vi sige at vores projekt er omkring irritation ved brug af bærbare computere.

Derfor har vi brug for jer som ejer en bærbar computer og derved bruger denne ofte. Vi har samlet et par generelle spørgsmål, som vi gerne kunne tænke os i kunne hjælpe os med at få svaret. Jo flere meninger vi får, jo større grundlag har vi for at kunne lave et så godt produkt som muligt.

Spørgsmål 1)
Bruger du ofte din bærbare computer i offentlige rum, såsom caféer, institutioner eller toge? Hvis ja hvor meget?

Spørgsmål 2)
Har du ofte problemer med strømtilslutning af din bærbare computer og hvilke?

Spørgsmål 3)
Er ledninger et generelt problem for dig, og føler du dig nærmest irriteret?

Spørgsmål 4)
I hvilke situationer føler du at strømtilslutningen kan være belastende?

Andre bemærkninger er tilladt.

-----------------------------------------------------------------

Vi håber på at der er mange som vil medvirke i undersøgelsen og selvfølgelig vil der tildeles point til medvirkende.

På forhånd mange tak

/Bryrup
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:35 #1
1) Nej
2) Nej
3) Ja
4) Når stikket ikke er langt nok.

Generelt er det træls at skulle benytte kabler, i og med at bærbar for mig betyder nemt, trådløs og hurtigt. Men det kan man jo købe sig ud af hvis man har råd.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2006 - 14:07 #2
1) Ja, nogle gange
2) Nej
3) Ja også derfor man bruger en bærebar pc.
4) Nå man kommer et sted hen hvor der kun er 2 huller i stikkontakten og man har selv 3 på ledningen ;o)

Ps. så er i måske "rendt" ind i min søn, som også gør sig i YE.
http://www.ergochill.dk/
Avatar billede bryrup Nybegynder
03. oktober 2006 - 16:39 #3
Tak for de hurtige svar, og er meget brugbare!!
Håber der kommer flere ->
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. oktober 2006 - 19:39 #4
1) ja, ofte
2) ja, dårlig battritid og dårligt placerede str¸m net stik
3) Ja
4) dårlig placering eller mangel.
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. oktober 2006 - 10:58 #5
1) Meget ofte, og gerne et par timer om dagen. Lige nu er jeg længerevarende i skotland og det er med til at sætte forbruget op.

2) Der mangler tit udtagt der hvor stolene er placeret!

3) Nej er ikke specielt irriteret på den, føler nærmere den er nødvendig og har valgt at acceptere den som en del af familien :) Men brug under 3 timer uden udtag bruger jeg batteriet.

4) Henover gulvet på en bar o.lign. når folk falder i den. I det hele taget falder folk i ens ledning og river den ud osv..
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. oktober 2006 - 15:10 #6
det man måske kunne tilf¸je "unders¸gelsen" er HVAD folk bruger den til
der er stor forskel på lige at checke et par mails og tappe lidt i MSword og så fx lave grafisk arbejde. for mig er det t¿t på umuligt at arbejde uden str¸m da performance på batteri er elendig (og med photoshop, flash og illustrator + det l¸se k¸rende samtidigt er batteriet f¿rdigt på under 1 time. (selvom tests påstår optil 3 timer grafisk arbejde.)
Avatar billede bryrup Nybegynder
04. oktober 2006 - 16:48 #7
Mobius6 >> Ja har du selvfølgelig ret i. Hvis personen ikke har nogle problemer med tilslutning kan dette selvfølgelig være en af grundene.

Lader den lige stå et ekstra par dage (jo flere meninger jo bedre).!
Avatar billede bryrup Nybegynder
19. oktober 2006 - 16:20 #8
Nårh så lukkes der, tak for besvarelserne! :P Smid et svar geforce3 og haverslev så i kan få noget af kagen!
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2006 - 21:36 #9
;o)