Avatar billede grie Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min PC genstarter hele tiden

Jeg kan slet ikke komme #rigtig" ind på pc'en, da den ved opstart hele tiden ender som om jeg har trykket f8, og lige meget hvilken version jeg derefter prøver at køre videre med (fejlfinding med eller uden netværk, alm. windows eller sidste brugbare version, genstarter maskinen og ender i fejlfinding igen.
Jeg har prøvet at køre chkdsk via XP-disk, hvilket ikke hjalp. Jeg har skiftet tastatur (i tilfælde af f8 knappen hang).
Jeg har haft ram-blokkene ude en ad gangen og skiftet rundt på placeringerne, men intet har hjulpet.
Er der nogen der har andre forslag)
Avatar billede grie Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:39 #1
Glemte at sige jeg også har haft hd'en i en anden maskine og checket for virus og anden malvare, hvilket der ikke var noget af.
Avatar billede gratis Nybegynder
02. oktober 2006 - 16:41 #2
en repair installation, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
eller hvis du ka komme i en promt, http://support.microsoft.com/kb/304449/da
Avatar billede grie Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:04 #3
Jeg har prøvet en repair (det var det jeg mente med at køre chkdisk via XP-disk), og dette hjalp ikke (den fandt ingen fejl).
Jeg kan heller ikke få lov at starte op i fejlsikring med promt, her genstarter den også bare igen.
Jeg har også checket at både SPU'en og CPU'ens blæsere kører.
Avatar billede gratis Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:12 #4
med en repair installation menes der ikke at kører en chkdsk, men at geninstallere/reparere det system der allerede er installeret, kig nærmere på linket jeg lagde, her er en billede guide, http://fromsej.dk/Vejledninger/html/repairvej.htm
Avatar billede grie Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:38 #5
Troede ikke der var forskel på om man i første opsæt trykkede R for at reparere eller gik ind under installation for at reparere, men nu er den i det mindste i gang med en reparation på din måde.
Vender tilbage når jeg engang er færdig
Avatar billede gratis Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:56 #6
ok, håber alt går som det skal ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
02. oktober 2006 - 17:58 #7
meget vigtigt! du skal på windows update når du er færdig med at installeret for at få alle opdateringerne igen!
Avatar billede grie Nybegynder
03. oktober 2006 - 09:27 #8
Så er computeren op og kørende igen, og jeg siger mange tak gratis. Hvis du lige vil sende som svar, kan jeg kvittere med points.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. oktober 2006 - 11:57 #9
glad for at kunne hjælpe ;) jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv :)
Avatar billede grie Nybegynder
03. oktober 2006 - 20:32 #10
Så siger vi det; endnu engang tak
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2006 - 00:45 #11
du er velkommen ;) for at lukke spørgsmålet gør du sådan her:

det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter.