Avatar billede mnm2004 Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows-programmer på mac?

Jeg ved at der er en tråd med præcis samme spørgsmål, men i den kunne jeg ikke få svar på det jeg søgte så...

Men mit spørgsmål går på om det er muligt at gøre ALLE windows-programmer på en MAC?
For jeg overvejer kraftigt at udskifte min PC med en MAC.
Men da der på mit gymnasium er "krav" om at man skal kunne køre diverse Windows-programmer. Så står jeg lidt og kan ikke bestemme mig. Jeg er blevet rigtig glad for det nye Microsoft Onenote 2007, så det ville jeg også gerne kunne udnytte.
Så er det muligt ? og er det for besværgligt at skulle gøre når det skal gøres HVER dag.?
Avatar billede espersen Novice
02. oktober 2006 - 15:22 #1
se evt anmeldelsen af Macbook Black Edition her : http://laptopworld.dk/index.php?id=290
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:55 #2
der stod kun noget om at den kunne køre med xp..
Men er intereseret i at kunne køre programerne via mac OS
Avatar billede egonspock Seniormester
02. oktober 2006 - 17:10 #3
Så er der jo enten Parallels eller Crossover, hvoraf det første virker bedst: http://arstechnica.com/reviews/apps/parallels.ars
(bemærk at der er kommet et par opdateringer siden reviewet)
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
25. januar 2007 - 21:28 #4
okay, er det et gratis program?
Avatar billede egonspock Seniormester
25. januar 2007 - 23:17 #5
Nej, og i mellemtiden er der kommet et program til, VMware.:
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/
http://www.parallels.com/
http://www.vmware.com/company/news/releases/mac.html
Parallels kræver i hvert fald en gyldig windows-licens, men jeg er ikke klar over om Crossover også gør, da det bygger på Wine. men ellers står programmerne kun i nogle få hundrede kroner, så man bliver ikke slagtet pga. det.
Avatar billede papadakis Nybegynder
04. januar 2008 - 19:31 #6
HAr længe prøvet at få sådanne programmer til at virke.

Fik først parallels desktop. Mendet viste sig at den ikke var kompatibel med DirectX 9, og da det jeg ville spille krævede det, kunne jeg ikke se det gode i det, desuden trækker det også utroligt dårligt hvis du vil spille spil på Parallels desktop. Det er næsten umuligt at spille spil på den.

Så jeg har lige fået prøvet CrossOver idag. Det så ud til at virke fint. Åbnede autorun vinduet som på en windows, og installerede som den skulle, men da jeg ville åbne programmet stod den bare og hoppede lidt hvorefter den fjernede sig igen fra docken.

Så jeg har endnu ikke fundet en måde at spille Rome Total War på endnu :(. Men alm. programmer burde være muligt med begge programmer. Office og IE er ihvertfald ikke noget problem at få til at du med begge af dem.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
04. januar 2008 - 19:45 #7
Har anskaffet mig min macbook pro for længe siden nu. og det har ikke været noget problem med windowsprogrammerne.. dem der ikke virkede i Crossover virkede fint med det gratis VirtualBox som virker præcis som parralels., bare gratis.
egonspock, hvis du vil have point så send et svar.
Avatar billede egonspock Seniormester
04. januar 2008 - 23:31 #8
Cool, jeg kendte ikke VirtualBox.
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
06. januar 2008 - 12:50 #9
Det virker ellers udemærket.. dog kan man ikke spille spil som nfs osv. da det "virtuelle" grafikkort ikke understøttes. Men alt andet virker.