Avatar billede grimstrup Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:41 Der er 9 kommentarer

Bedste virus scanner?

Jeg bruger i øjeblikket AVG som jeg synes er ok, har dog fået af vide at de kan blive en del bedre hvis man gider have et betalingsprogram.. hvad er det bedste man kan få, også gerne som ikke sluger mere kraft end nødvendigt? Er etrust okay?
Avatar billede anders02 Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:49 #1
Zitech Computer (som jeg ikke har nogen aktier i, men som jeg bare synes er rimeligt gode til at vælge dårlige produkter fra og vælge fornuftige produkter til, selvom Zitech så til gengæld er lidt dyrere end andre) foreslår og sælger: Norton, McAfee og Bullguard.

Bullguar er lidt dyrere end de andre.

Zitech foreslår Norton, og den bruger jeg også selv, og den virker godt, synes jeg, især til Win XP. Den kører - for mig - stort set af sig selv, også med hensyn til installation.

Jeg gør det, at jeg køber Norton Internet Security CD-rommen med både antivirus, firewall og andre ting på, det er en pakkeløsning, til 399 kr. CD-rommen kan/skal fornyes via internetbetaling én gang om året for et lidt mindre beløb end de 399 kr.

Jeg gør det, at jeg slår firewallen fra i Win XP og kører så med Nortons firewall. Jeg har erfaring for, at forskellige mærker af firewall og antivirusprogrammer kan give store problemer eller sætter bare hastigheden ned. De skal helst være ret godt passet sammen.

Norton som sagt. Men McAfee har også et godt rygte, har andre fortalt mig. Jeg har bare ikke selv prøvet McAfee. Jeg tror også på, at betalingsprogrammer er lidt bedre end de gratis, selvom mange andre hårdnakket hævder, at de ALDRIG vil betale for et antivirusprogram, fordi de gratis er mindst lige så gode, hvis ikke meget bedre end Nortons betalingsprogram. Jeg tror bare ikke på det længere.

Mvh anders02
02. oktober 2006 - 08:52 #2
Avatar billede therichman Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:56 #3
Ikke norton! Mine erfaringer med det produkt har ikke været de bedste, og på flere security-sites har de samme erfaring.
Hvis du vil have det bedste af det bedste, bør du købe Kaspersky Anti-virus, jeg bruger det selv og er godt tilfreds. Det er deusden øverst på diverse ranglister over antivirus programmer.
Deres firewall kan også anbefales.
Avatar billede grimstrup Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:01 #4
Jeg kunne læse på linket fra dr1 at det er avanceret at indstille? Nu er jeg ikke nogen ørn til det der, så ville det måske være bedre om jeg installerede Bullguard som de der anbefaler der istedet?
Avatar billede grimstrup Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:01 #5
Det var Kaspersky Anti-virus jeg læste der var vanskeligt at indstille..
Avatar billede anders02 Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:02 #6
Og så lige en advarsel mod Bitdefender - fra www.bitdefender.com

Jeg ville også gerne have haft noget bedre end Norton (det var mig, der skrev det første indlæg, det "FOR" Norton), for der er vel sikkert altid problemer.

Så da jeg havde læst i nogle undersøgelser i respektable tidsskrifter (jeg husker ikke hvilke), at Bitdefender fik topkarakterer, så forsøgte jeg at købe det med mit Visa Dankort over nettet.

Imidlertid, så fik jeg en melding om, efter at have oplyst alle data på mit Visa Dankort, at det af en eller anden kryptisk grund ikke kunne lade sig gøre alligevel med Visa Dankort, basta, og at jeg måtte lave bankoverførsel i stedet, hvilket jeg syntes virkede sært. 5 (!) dage efter dette trækker Bitdefender - via en eller anden fuldstændigt uigennemskuelig adresse på bankkontoen (der intet hedder med Bitdefender e.n.l.) 209 kr. fra min konto - hvilket er langt mindre end de cirka 59 dollars, jeg skulle have betalt for det, jeg bestilte???

Jeg forsøgte igen og igen og igen at komme i kontakta med Bitdefender. Kun én gang svarede de: blablabla. Ellers har de slet ikke reageret. Snydt. Nu har Bitdefender taget mine penge, og jeg har absolut INTET modtaget.

Derfor: Min erfaring med Norton er, at de rent faktisk er til at komme i kontakt med, man får hvad man betaler for osv., og disse ting er mindst lige så vigtige som selve softwaren.

Bitdefender sucks.

Mvh anders02
Avatar billede grimstrup Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:02 #7
Har instelleret trial af Kaspersky Anti-virus nu! Skal jeg slå min windows firewall fra? Kaspersky'a web anti virus, er det en firewall, eller skal jeg bare lade windows køre videre?
Avatar billede anders02 Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:31 #8
Hm. Jeg ved det ikke rigtig, hvis du spørger mig.

Det kan være, at Kaspersky af sig selv har slået Win XP firewall fra?

Hvis det virker, så er der vel ingen grund til at pille ved noget ...

Mvh anders02
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:18 #9
Webantivirus er en http scanner, som kan finde og blokere skidt inden det bliver downloadet til maskinen, og er ikke nogen firewall. Hvis du vælger KIS 6.0 (Kaspersky Internet Security) er der en Antihacker firewall indbygget