Avatar billede dearjoachim Nybegynder
17. maj 2001 - 15:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

JavaScript til sletning af browserens cache?

hej, findes der et script, som sletter browserens cache? Det vil med andre ord sige fjerner muligheden for at bruge browserens back-knap?
Bedste hilsener, Joachim
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 15:18 #1
Du kan ikke deaktiver den knap. Vil du fjerne den må du åbne et nyt vindue.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
17. maj 2001 - 15:27 #2
jamen, jeg vil heller ikke fjerne knappen, blot fjerne den cachede side fra hukommelsen! Det må da være muligt at slette cachen? (hvis det ikke er muligt, skal jeg gerne acceptere dit svar, men jeg håber stadig på et svar...)
:)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 15:33 #3
Du kan søge eksperten.dk igennem. utalige har spurgt om dette, men det kan ikke lade sig gøre.

http://www.eksperten.dk/spm/34649
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2001 - 15:35 #4
<ole>
De fleste brugere ville nok også blive rasende, hvis du begynder at pille ved deres historik. Den er deres og ikke noget, du kan tillade dig at pille ved.

Heldigvis er browsere fabrikanterne og standard-sætterne - som nikolajdu også anfører - af samme mening  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. maj 2001 - 15:38 #5
Jumper skriver klogt i http://www.eksperten.dk/spm/34649 a du må bruge noget serverside for at tjekke om folk må se siden igen.

http://www.eksperten.dk/list.phtml?catid=10&q=back+knap
Avatar billede olebole Juniormester
17. maj 2001 - 15:40 #6
Du kan kun sørge for den side, du står på, ikke bliver cashe\'et. Det kan du gøre på denne måde:

    <a href=\"java script:document.location.replace(\'nyside.html\');\">skift</a>

Du kan roligt give nikolajdu de 30 points  :o)
/mvh