Avatar billede mrradich Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:24 Der er 2 kommentarer

Opdatering af Windows XP Home

Jeg har for nyligt reinstalleret Windows XP Home på min kærestes PC alt virker også som det skal men der er en ting som jeg har bøvlet med i lang tid.

Automatisk opdatering popper hele tiden op og vil installere "Opdatering til Windows XP (KB898461)" og når jeg trykker på installer går den igang men kommer så ud med meddelsen: Følgende opdateringer blev ikke installeret "Opdatering til Windows XP(KB898461)". Hver gang jeg genstarter kommer den fra igen og siger at der er nye opdateringer til Windows igen(KB898461)

Jeg har prøvet manuelt at gå ind på Windows opdate og installer den derfra, jeg har også prøvet selv at hente den ned og installer men intet held.

Håber I kan hjælpe...

PS Der er installeret SP2 og jeg kører med Kaspersky Internet Security 6.0
Avatar billede nva Praktikant
02. oktober 2006 - 10:18 #1
Så denne løsning et sted:

Hent denne fil http://djlizard.net/software/Dial-a-fix.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.

2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"

3. Sæt flueben i "Fix Windows update"

4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.

5. Lad den køre færdig.

6. Genstart maskinen.
Avatar billede mrradich Nybegynder
02. oktober 2006 - 15:03 #2
Virkede desværre ikke. Men faldt over programmet Microsoft Baseline Security Analyzer 2.0 og med det kunne jeg se hvilke opdateringer jeg manglede. Jeg kunne se at jeg manglede mange kritiske opdateringer men kunne ved hjælp af dette program manuelt installere hver enkel opdatering (ca. 20 stk) men sjovt nok så er KB898461 ikke på listen og det er den der bliver ved med at poppe op. Den stopper tilsyneladende også alle de andre opdateringer.

Jeg syntes det er mærkligt at den ikke skriver hvorfor den mislykker at installere den opdate.