Avatar billede pipedane Nybegynder
01. oktober 2006 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

System Locale

Jeg har et problem med en nyinstalleret 2000 srv.
Jeg har søgt nettet igennem men har kun fundet en med nøjagtig samme problem som jeg selv, og han har beskrevet det så godt at jeg gengir hans spørgsmål:

I have a Dell PowerEdge2600 and I use the Bootable "server assistant" CD to
setup the server. having initally selected language=English and
keyboard=United Kingdom, I leave default options, inserted Win2K server with
SP4 Volume Licensing CD into server and continue.  Unfortunately, after
windows 2000 server installation is completed, I am left with a US Keyboard.
I have attempted to change the following:
- Control Panel->Regional Settings-General Tab-Your Locale (English/UK)
--------------------------------------------------Language Settings for
system: Western Europe & US
--------------------------------------------------------------------------- -
----Set Default: English/UK
------------------------------------Input Language Tab-Input Language:
English/UK

The end result of the changes is that I get a US keyboard before I logon to
windows, so if password/username contains any special characters, they do
not always work.

Dog skal min ændres til dansk.

Problemet kommer rigtig frem i forbindelse med IIS og datoformatet. Hvis jeg logger ind som IUSR_<servername> og vælger danish, så virker IIS som planlagt, men i det samme jeg logger ud vælger systemet US igen.

Fordi jeg ved det er samme problem som min engelske ven længere oppe er at tastaturet ved logon er US, selv om jeg under regional options i kontrolpanelet har valgt danish som default.

Og skrive min .asp application om? Det vil jeg godt nok være ked af da det er skrevet over 4 år efterhånden og er rimeligt omfangsrig.

Håber der en en kvik person der kan hjølpe mig derude.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
01. oktober 2006 - 15:33 #1
fjern US under regional settings, så burde den vælge dansk keyboard layout, og er jo hurtigt at prøve.
Avatar billede pipedane Nybegynder
01. oktober 2006 - 17:24 #2
US er slettet under regional options.
Avatar billede pipedane Nybegynder
01. oktober 2006 - 18:00 #3
HA. fik den.
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload]
Skal være "1"="00000406"
- istedet for som den var 00000409. Det rettede tastatur til dk ved logon

og under [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International]
som jeg har kigget igennem 50 gange og checket at "sShortDate"="dd-MM-yyyy"
- men ikke spekulerede over at "Locale" var "00000409" som skulle være 406 og datodeletegn, "sDate" var "/" istedet for "-"
Jeg rettede vel 6 ting under denne nøgle som afveg fra en anden server jeg skrev af efter.

Nu spiller det.