Avatar billede rekman Nybegynder
30. september 2006 - 18:05 Der er 8 kommentarer

DVD afspilning med problemer på Win XP

Hej Eskperter.
Efter en formatering, er jeg startet helt påny, og fået downloadet sidste nye codecs og de seneste drivers jeg har kunne finde. Men nu vil min maskine ikke afspille DVD Skiver.
Har prøvet med Media Player 11 og Intervideos WinDVD 7.
I WinDVD er skærmen helt sort, men lyden fra DVD skiven går rent igennem, billedet mangler altså bare..

Når jeg prøver det samme i Media Playeren siger den, Og kommer ikke videre derfra...

"Windows Media Player cannot play DVD Video.
You mught need to adjust Windows display settings.
Open display settings in Control Panel, and then try to lowering your screen resolution and color quality settings."

Dette løser IKKE mit problem. Desuden har jeg altid haft indstillet min skærm sådan, og har ALDRIG haft problemer.

Lidt om min Computer:
Skærm: 1024x768 (32 bit Farver)
Graffikkort: NVIDIA GeForce 6200 (Driver: 91.47 Forceware)

Microsoft Windows Media Player 11
Intervideo WinDVD 7
K-Lite Codec Pack
DivX 6.3
AnyDVD 6.0.5.0
Winamp 5.8

Har TV tilsluttet SVHS Udgangen på graffikortet, men her viser den heller intet.

DivX og Xvid film, virker fint.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede espersen Novice
30. september 2006 - 20:17 #1
Avatar billede espersen Novice
30. september 2006 - 20:22 #2
med andre ord ; aktivér evt. DVD-funktionen ;o)
Avatar billede rekman Nybegynder
30. september 2006 - 22:19 #3
Den stod allerede på "Yes", så den var vidst aktiveret.
Men det forklarer jo heller ikke problemet i WinDVD 7, som faktisk er et DVD Afspilningsprogram, burde den så ikke installere codecs, og alt sådan automatisk?
Avatar billede espersen Novice
01. oktober 2006 - 21:17 #4
jo, det burde den.

er DVD-drevet identificeret som et DVD_drev ??
Avatar billede rekman Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:26 #5
Ja. det er den. Jeg kan også brænde film og data, der ingen problemer heller ej.
I WinDVD7, kan jeg desuden også afspille mine DVDfilm, men skærmbilledet er helt sort, dvs. der er kun lyd på.
Media Player 11 giver så helt op, og kommer frem med den fejlmeddelelse som virker lidt langt ude..

Jeg mistænkte mit Grafikkort (fra NVIDIA) at være problemet, så jeg afinstallerede Grafikkortet, K-Lite codec packen, WinDVD og MediaPlayer.. Installerede det hele påny, men desværre med samme resultat..
Avatar billede espersen Novice
11. oktober 2006 - 11:28 #6
jeg er blank.....
Avatar billede rekman Nybegynder
11. oktober 2006 - 22:54 #7
Hej Espersen.. Ja, det er ret mærkeligt.. Men kunne ikke leve med det, så lavede endnu en formatering.. Og nu virker det hele fint.. Så jeg siger tak for al din hjælp! :-)
Avatar billede espersen Novice
12. oktober 2006 - 12:51 #8
så kan det være driver baserede problemer og/eller afspilleren

dejligt du har fået det til at virke ;o)

(smid selv et svar og tag pointene retur)