Avatar billede videograbber Nybegynder
30. september 2006 - 16:48 Der er 3 kommentarer

hente oplysninger fra andre sider og vise dem på min side

Hej Eksperter

Jeg ønsker at kunne samle informationer om et bestemt bådmærke. Jeg vil gerne kunne lave et script som f. eks. Kan lave en søgning på DBA.dk, på en bestemt ting og så vise det på min side. Det vil sige en liste over hvad der er til salg på dba og andre sider, skal være samlet på min side.

Scripetet skal kunne bruges til at samle info fra ca 10 forskellige sider, altså salme info fra 10 sider og vise det hele på min side. Jeg gerne have at det fremgår hvilken side info kommer fra

Kan det lade sig gøre?? Og hvordan……..
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. september 2006 - 19:49 #1
Selve det at indsamle informationer og præsentere dem efterfølgende er ikke den store opgave.
Men problemet er nok rettere om du har indhentet sidernes accept, og dermed har lov til at hente disse info og bruge dem på din side.
Avatar billede videograbber Nybegynder
01. oktober 2006 - 08:43 #2
Hvis jeg bare viser hvor mine informationer kommer fra kan jeg ikke se det store problem i det, men det vil nok være det mest smarte at rette henvendelse til webmaster på de sider og få lov.

Kan du vise mig hvordan jeg laver det i PHP??????
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. oktober 2006 - 11:36 #3
Du skal først hente siden.

file_get_contents();

Så skal du trække de info ud du ønsker anvende, der ville jeg nok bruge preg_match();