Avatar billede cmau Nybegynder
30. september 2006 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Hvilke ting vil du se som administrator?

Hejsa

Jeg har sat og leget en del med hvilke statistikker vil man gerne se som administrator af sin side.

Jeg har fundet disse dejlige at have, men hvad mangler jeg?:
http://fuckingloveyou.com/site/stats/stats.php?view=all

Der gives 20 point for hvor brugbart svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2006 - 23:56 #1
Jeg vil kunne følge mine brugeres vej gennem mit site på en overskuelig måde
Jeg vil kunne se et kort over mange veje så jeg kan se "blind gyderne"
Jeg vil kunne følge særlige eksterne links og annoncer, f.eks. google adwords
Jeg vil kunne se hvilke søgninger folk kommer med
Jeg vil kunne se hvilke sider folk kommer ind på og hvilke sider de forlader
Jeg vil kunne se hvor længe folk tilbringer på mine sider, hvilke ting læses faktisk
Jeg vil kunne se hvor mange der bouncer, dvs kommer ind og forlader med det samme igen
Jeg vil kunne se hvor mange der bouncer på søgeord, dvs hvem finder mine sider i f.eks. google på hvilket søgeord, kommer ind på siden og forsvinder med det samme igen

Det var bare lidt af det, når du har lavet dette så kan vi fortsætte
Avatar billede cmau Nybegynder
01. oktober 2006 - 16:03 #2
Jeg tænker på den der med hvilke søgeord folk bruger for at finde siden, men hvordan skulle jeg lgie finde ud af dette?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:27 #3
http://www.livewebstats.dk/index.php?siteid=demoelite
Den kan "alt" som man skal kunne se
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2006 - 12:11 #4
Som jeg forstår det, så kan du se hvorfra et besøg kommer og er det fra en søgemaskine vil søgeordet stå i URL'en (se f.eks. googles URL'er) så erdet "bare" at pille søgeordet ud
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. oktober 2006 - 12:15 #5
livestate, AWState og andre online statistikker er ganske gode (bruger dem selv) noget af det de ikke er så gode til er at visualiserer brugerens vej og opførsel i sitet. De behandler ofte statistikken sim enkelt side visninger. Det jeg gerne vil kunne se er hvordan den enkelte bruger bevæger sig i mit sites. Hvilken side kommer han ind på, hvor kommer han fra (hvilket søgeord har han fundet siden med) hvilken side hopper han derefter hen på, hvor længe der hen der, hvor hopper han så hen (og hvor længe er han der) hvor forlader han mit site.

Det ville være et godt værktøj hvis man kunne se det på en smart og overskuelig måde
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. oktober 2006 - 19:41 #6
bufferzone:

Netminers har vist en løsning, der dækker dine behov. www.netminers.dk
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. oktober 2006 - 19:43 #7
bufferzone:

Se særligt deres side om Webmapping: http://www.netminers.dk/cms.ashx/raadgivning/webmapping.aspx

cmau: Beklager at jeg låner din tråd til at svare bufferzone, men vi kan jo desværre ikke sende beskeder på andre måder herinde.
Avatar billede tjum65 Nybegynder
10. oktober 2006 - 20:30 #8
Det altoverskyggende krav til statistik i dag er muligheden for at definere convertionrates i forhold til "Most Wanted Reaponse" (MWR) , samt måling (samt målsætning) af "Key performance indicators" (KPI). MWR og KPI kan naturligvis godt være sammenfaldende men KPI skal gerne kunne vises i statistikkens "forside", med drilldowns bagved.
Avatar billede cmau Nybegynder
14. oktober 2006 - 09:27 #9
FUck nu gjorde jeg det forkert :S