Avatar billede kasperbr Nybegynder
30. september 2006 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux på XP masnike

Hej..

Jeg går og overvejer at skifte vil Linux.. Er der mulighed for at installere linux oveni xp.. Eller man kan bruge linux som et program i xp?

Mvh
Kasper
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 01:12 #1
du kan have dem ved siden af hinanden med dual boot

eller du kan installere et virtual PC program undet det ene og køre det andet med det
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2006 - 11:09 #2
Det letteste er hvis du har et stykke tomp ikke formateret diskpå f.eks. 10 Gb eller en tom disk du kan sætte i maskinen hvir der allerede er installeret XP.

Herefter henter du linux på et antal CD'ere, det kunne være en fedora core, ubuntu, debian eller en anden god distribution. Denne installerer du så på maskinen og den vil selv kunne finde ud af at placerer sig på den tomme plads og konfigurere bootloaderen så du kan vælge mellem XP eller linux når du starter maskinen
Avatar billede kasperbr Nybegynder
04. oktober 2006 - 21:05 #3
Mange tak for hjælpen :)