Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. september 2006 - 22:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Font stærrelse ændres ved antal tegn.

Hej

Er der muligt og lave et script der finder ud af hvormeget en tekst fylder og ændre skrift størrelsen efter det så det passer med den fylder en valgt længde. Skal bruges til en overslrift der gerne skulle fylde det hele i en tabel men overskriften ændre sig på forskellige sider.

Håber nogle ka hjælpe med en løsning.
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 23:42 #1
Du kan se længen af en tekst med Len() funktionen.
Men jeg ville ikke tilpasse størelsen efter det hvis jeg var dig, da du risikere at komme op på mere end 60px tekst, og det tror jeg ærligt ikke vil se for godt ud.
Hvis teksten derimod ikke bliver overdrevet kort, kan du bruge CSSs letter-spacing, som laver et bestemt mellemrum efter hver bokstav. Men så er javascript nok en bedre løsning.

Ellers skal du lægge   ind efter antal tegn i teksten, imellem hver bokstav...
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:24 #2
Problemer er at teksten skal hives ud fra en database og jeg ikke ved hvorlang teksten er hver gang..

her er et eks. http://shopmobil.dk/overskrift.htm

Det er så firma navnet og adr, tlf osv der ændres i databasen. og skulle jo gerne fylde hele tabellen..
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
20. februar 2007 - 21:07 #3
Lukket