Avatar billede punnishment Nybegynder
29. september 2006 - 21:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af design og overskuelighed

Hej, jeg er igang med at opbygge en ny side. Derfor ville jeg høre om hvad i syntes om designet og opbygning. Er siden overskuelig nok?

http://www.rejser-til-tyrkiet.dk
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. september 2006 - 22:27 #1
Grunddesignet er vel udmærket, men siden ser lidt rodet ud.

Billedet øverst går igen ved fuldskærm i opløsningen 1024x768. Dette burde enten ikke ske, eller også ske mere glidende. Siden synes også en anelse for bred til denne opløsning.

Teksten under loginboksen er for stor til boksen og går ud over kanterne.

Om muligt synes jeg de røde knapper øverst skulle være mindre pixeleret, dvs. brug antialias el.lign.

Endelig synes jeg at det ser underligt ud at linjeafstanden i "Fakta om Tyrkiet" er så stor.
Avatar billede ilflue Nybegynder
29. september 2006 - 23:57 #2
Hmm. Synes ikke den virker roddet, faktisk rimelig overskueligt opstillet.
Den ser ens ud i alle større browsere, hvilket er godt.
Login boksen virker dog lidt for klodset. Dels på grund af bredten, og dels på grund af skrift størelsen, hvilket sagt for oven, ikke passer i boksen.
Derudover må tabellen under login boksen godt venstre justeres. Ser ret træls ud at den ligger og flyder rundt i midten af venstre side...
Avatar billede punnishment Nybegynder
30. september 2006 - 13:07 #3
Tak for kritikken. Jeg har lavet venstre menu mindre, og jeg regner med at lave det område hvor der står "Fakta om Tyrkiet" om. Her har jeg eksempelvis tænkt på noget flash i form af en lille intro, eller et nyt info-område alt efter hvad der mere kommer på siden.
Avatar billede old-faithful Praktikant
11. oktober 2006 - 23:46 #4
Tak for point.