Avatar billede jriff Nybegynder
29. september 2006 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Localization og diverse sprog

Hej Alle!

Jeg bruger <globalization culture="auto" uiCulture="auto"/>
Avatar billede jriff Nybegynder
29. september 2006 - 21:19 #1
Sorry....

Hej Alle!

Jeg bruger <globalization culture="auto" uiCulture="auto"/>
Avatar billede jriff Nybegynder
29. september 2006 - 21:19 #2
i min web.config, men jeg kom til at tænke på hvad der sker med fx. en-US og en-AU? Jeg har kun en resx-fil for en-US, men jeg vil jo mene at en-AU bør høre under den samme fil. Sørger .NET selv for det, eller skal man kode sig ud af det?

- Jacob
Avatar billede jriff Nybegynder
29. september 2006 - 21:20 #3
Den gik helt galt med copy-paste... Jeg håber I kan forstå spørgsmålet.
Avatar billede hacked Nybegynder
30. september 2006 - 03:06 #4
Jeg mener Asp.Net betragter en-US og en-AU som to forskellige sprog idet der blandt andet er forskel på format af dato og valuta. Du kan enten vælge, at kode dig ud af det eller du kan angive en default localization såfremt Asp.Net ikke finder et match:

<globalization uiCulture="auto:en" culture="auto:en-US" />

Med mindre du vælger at understøtte samtlige sprog så ville jeg vælge en default local.

Kan ikke huske om Asp.Net vil benytte "****.resx" (uden local fx. en-GB ) såfremt der ikke bliver fundet et match. Så hellere være på den sikre side.
Avatar billede hacked Nybegynder
30. september 2006 - 03:41 #5
Du kan også angive en global local for alle en-* fx. Default.aspx.en.resx.
Avatar billede hacked Nybegynder
30. september 2006 - 04:18 #6
stryg global forkert ordvalg :)
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
30. september 2006 - 14:24 #7
malkor-> ASP.NET (og .NET generelt) leder først efter en resx der passer til den aktive culture, og derefter går den efter ***.resx (uden locale). Det er en slags fallbakc-teknik de benytter sig af
Avatar billede hacked Nybegynder
30. september 2006 - 15:53 #8
For lige at rydde lidt op i alle de stjerner :) :

1. MyPage.aspx.resx : Default resource file for MyPage.aspx (uden local)
2. MyPage.aspx.fr-FR.resx : Resource file hvis local er Fransk i Frankrig (local specifik)
3. MyPage.aspx.fr.resx : Resource file hvis local er Fransk uanset om det fransk i Frankri, Canada ect. (local ikke specifik)

Uanset hvad så virker localization ikke hvis der ikke er oprette en Default resource file (nummer 1).