Avatar billede kurt12 Nybegynder
29. september 2006 - 16:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vedhæft filer til C5. Enten via udskrift til PDF (pdfwriter).

Printer idag til pdfwriter og udfylder email klient perfekt. Ønsker dog nu også at kunne vedhæfte filer til denne mail som er blevet startet op af pdf writer.

Er der nogen der har en løsning. ??
Avatar billede leif Seniormester
30. september 2006 - 11:46 #1
Hvilken PDF writer bruger du ?

Jeg bruger maxx PDFMailer, den creater PDF filen starter en ny email og vedhæfter filen.
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:32 #2
Svjh erder ingen komandoer vedr. vedhæftning af 'fremmede' filer.
Per :o)
Avatar billede leif Seniormester
02. oktober 2006 - 08:40 #3
Ikke forstået ?
Avatar billede kurt12 Nybegynder
02. oktober 2006 - 08:46 #4
Det jeg har brug for at vide er. Om det er muligt at give pdfwriter besked på at vedhæfte alternative filer ved generering af pdf fra udskrift.

Eksempel kunne være at man udskriver en bekræftelse til pdfwriter og pdf dokument genereres og email klient startes op, alt okay. Man har dog ønske om i samme proces at vedhæfte 1 eller flere tegninger som er gemt i C5 til en og samme mail.

Har nu i længere tid prøvet at få løsning fra pdfwriter firmaet men uden held.

Håber det beskriver løsningen.
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:17 #5
Når du skriver pdfwriter, er det så www.pdfprinter.dk ?
Per :o)
Avatar billede kurt12 Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:25 #6
Naturligvis. Undskylder !!!
Avatar billede sss64 Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:38 #7
Det kan godt lade sig gøre. Brug kommandoen

%%EmailAttach: C:\\katalog\\filnavn.pdf%%
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 09:53 #8
Er det en ny komando? Jeg kan ikke finde den i min gamle (fra 2003) vejledning.
Per :o)
Avatar billede sss64 Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:21 #9
Jeg mener ikke at kommandoen er helt ny. Søger du nogle kommandoer kan du altid se mulighederne i regedit - men selvfølgelig pas på hvad du gør der ! Søg efter ITEKSOFT og gå ind i profiles. En lang række af kommandoer kan man godt gennemskue uden dokumentationen. Men det ville da være mere sikker at få den nyeste dokumentation fra pdfprinter.dk
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:47 #10
i regedit?
Avatar billede sss64 Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:29 #11
registreringsdatabasen. Under kør skriv regedit. Men lad være hvis du ikke er fortrolig med det.
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:52 #12
Nu vidste jeg godt hvad regedit var :) Men hvad vil du med registreringsdb i denne sammenhæng?
Per :o)
Avatar billede sss64 Nybegynder
02. oktober 2006 - 11:55 #13
Du kan under profiler se de kommandoer der er mulige at anvende:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\ITEKSOFT\eDocPrinter\PDF\5.0\Profiles\eDocPrinter PDF Pro\
En anden ting er så at forstå kommandoerne !
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:32 #14
Tak for hurtig response. Jeg kan godt finde nøglen, men de eneste komandoer jeg kan finde er vedr. destination (Baggrund, placering af fil osv.)

Per :o)
Avatar billede sss64 Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:53 #15
hos mig finder jeg: About, Destination, Email, Lang, Links, page setup, watermark !
De interessante er Destination og email.
Avatar billede pct Nybegynder
02. oktober 2006 - 13:11 #16
Det kan jeg godt se nu, men det er en gl. udgave jeg har. Men tak for hintet.
Per :o)