Avatar billede danisher Nybegynder
29. september 2006 - 15:54 Der er 1 løsning

Navneproblemer i Intranet vs. Internet

Hejsa alle

En lidt kryptisk titel, til et måske(?) simpelt spørgsmål?

Jeg kører en SBS 2003 på en domæne domain.dk og domain.com, men den lokale server benytter domænet domain.local. Det betyder at alle klienter er opkoblet til den lokale exchange server med navn SERVER.

Når så der sendes mail rundt osv., så står der f.eks. et link til https://server/..., men det jeg ønsker er egentlig der står vores domænenavn.

Jeg har oprettet et subdomain mail.domain.com, som peger på vores lokale server. Man kan så tilgå webmail mm. via mail.domain.com/exchange.

Det ville så være smart, at oprette en DNS entry i den lokale DNS server, som lader mail.acore.com pege på lokale server på netværket, selvom det lokale domæne er domain.local.

Er det muligt?

Håber I kan hjælpe!

Mvh
Avatar billede danisher Nybegynder
13. oktober 2006 - 11:03 #1
Ingen svar :( Jeg lukker