Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 00:23 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

usb giver blue screen på IBM T60 - hijack this?

Hey

Har et mystisk problem på min bærbare pc:
USB memory sticks får pc'en til at vise blå skærm: http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/bluescreenLarge.jpg

Efterfølgende får jeg denne fejl log: http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/fejl.jpg

USB controllere:
http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/enhedshndtering.jpg

Men tilslutter jeg USB stick'en mens pc'en er slukket og derefter starter den op, så kan jeg godt bruge USB stick'en uden problemer ???

Har forsøgt med rådene her, men med samme resultat... http://www.eksperten.dk/spm/734473

Så et desperat håb kunne måske være, at der er snavs på pc'en??

Håber, at der er een der gider kaste et blik på min hijack this log ?? :-)
Eller har en idé til, hvad jeg ellers kan gøre...??

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:10:37, on 29-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Programmer\Nero 7\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\IPSSVC.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
E:\Programmer\Avast4\aswUpdSv.exe
E:\Programmer\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
E:\Programmer\Avast4\ashMaiSv.exe
E:\Programmer\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe
C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMGR.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
E:\Programmer\Nero 7\Nero 7\InCD\InCD.exe
E:\PROGRA~1\FOLDER~1\FGKEY.EXE
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Programmer\Lenovo\AwayTask\AwaySch.EXE
E:\PROGRA~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\PROGRA~1\THINKV~2\AMSG\Amsg.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe
E:\Programmer\Adobe Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
E:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
e:\PROGRA~1\INTUWA~1\Shared\MROUTE~1\MROUTE~2.EXE
e:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CONNMN~1.EXE
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\pwmgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\Programmer\WinAce\WinAce.exe
C:\DOCUME~1\JOHNNI~1\LOKALE~1\Temp\~AceTemp\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bold.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.lenovo.com/dk/da
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.lenovo.com/dk/da
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - e:\Programmer\Adobe Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TPKBDLED] C:\WINDOWS\system32\TpScrLk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [PSQLLauncher] "C:\Programmer\ThinkVantage Fingerprint Software\launcher.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [PDService.exe] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] C:\PROGRA~1\THINKV~2\PrdCtr\LPMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "c:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] c:\PROGRA~1\FÆLLES~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] E:\Programmer\Nero 7\Nero 7\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FolderGuard] E:\PROGRA~1\FOLDER~1\FGKEY.EXE /CL
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [AwaySch] C:\Programmer\Lenovo\AwayTask\AwaySch.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] E:\PROGRA~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [AMSG] C:\PROGRA~1\THINKV~2\AMSG\Amsg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = E:\Programmer\Adobe Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Phone Connection Monitor.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IBM Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\PROGRA~1\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.lenovo.com/dk/da
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1158930309687
O16 - DPF: {74FFE28D-2378-11D5-990C-006094235084} (IBM Access Support) - http://www-307.ibm.com/pc/support/IbmEgath.cab
O16 - DPF: {76E5AF9D-2B3E-4FEB-A31F-A9E63A27FA29} (IASRunner Class) - https://www.ibm.com/pc/support/access/aslibmain/content/AcpIR.cab
O16 - DPF: {E598AC61-4C6F-4F4D-877F-FAC49CA91FA3} (acpRunner Class) - https://www-307.ibm.com/pc/support/access/aslibmain/content/AcpControl.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: AwayNotify - C:\Programmer\Lenovo\AwayTask\AwayNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: FolderGuard - E:\PROGRA~1\FOLDER~1\FGuard32.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\WINDOWS\SYSTEM32\psqlpwd.dll
O20 - Winlogon Notify: tpfnf2 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\notifyf2.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - E:\Programmer\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - E:\Programmer\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - E:\Programmer\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - E:\Programmer\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\ThinkPad\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - E:\Programmer\Nero 7\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: IPS Core Service (IPSSVC) - Lenovo Group Limited - C:\WINDOWS\system32\IPSSVC.EXE
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: System Update (SUService) -  - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - IBM - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\ibmtcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. september 2006 - 09:35 #1
Prøv at deaktivere dit antivirus program og smid så USB flashen i - har det nogen effekt?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 09:55 #2
deaktiverede Avast, men fik samme blå skærm, da jeg satte USB stick'en i...?
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 12:06 #3
måske helt hen i vejret: men kan der være noget galt med batteriet?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=BATT-LENOVO
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 12:58 #4
nope, har tjekket batteriet på min pc på lenovos hjemmeside...

Utroligt at det skal være så besværligt at rette denne usb-fejl ??
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 13:15 #5
har du mulighed for at smække et usb-kort i maskinen og checke om det så virker ?
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 13:16 #6
product 256_1  kan være ram-fejl
prøv at checke dem:  http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 13:48 #7
Har nu prøvet at tilslutte et digitalkamera via USB - med den samme blå skærm til følge.. Den nåede lige at gå i gang med den automatiske installation af driverne, før den gav fortabt..

mht. ram-fejl, så har Memtest nu kørt i 20 minutter uden at finde fejl...

hmmm...
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 14:20 #8
hvad siger enhedshåndteringen ?
de-aktiver usb-kortet og genstart
Nyt usb-kort ?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 14:34 #9
enhedshåndteringen siger: http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/enhedshndtering.jpg

og starter jeg op med usb stick'en i, så ses den også i enhh. - og i egenskaberne for den står der, at den virker fint..

har prøvet at fjerne usb-controllerne og genstartet, og derved ladet windows installere dem igen..

har prøvet med en Sandisc Mini Cruzer også - også den gav blå skærm

alt hvad man tilslutter hvilken som helst af USB-portene, resulterer i blå skærm: http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/bluescreenLarge.jpg
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 14:46 #10
jeg er lost :o(
har du prøvet at sætte et nyt usb-indstikskort i ?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 17:07 #11
øhhh.. usb-indstikskort? har prøvet med et andet usb memory kort og digicam i alle usb-portene - har ikke pillet ved internt hardware (det er en bærbar)
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 17:58 #12
usb-kort = det du stikker din usb-nøgle ind i. altså de stik som sidder fast på din pc ;o)
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 17:59 #13
tror nemlig det er usb-indgangen som er defekt.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 18:47 #14
hvis det var indgangen, der var defekt, så skulle det vel heller ikke virke, når blot stick'en tilsluttes, når pc'en er slukket - for det gør det jo ??
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 19:11 #15
nej  -  har du checket driveren ?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 21:21 #16
hvilken driver ?
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 21:35 #17
driveren tl din usb-controller
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. september 2006 - 22:45 #18
øhh ja, har forsøgt at fjerne og geninstallere den...

det er denne:
[URL=http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/drivere2.jpg][IMG]http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/th_drivere2.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/drivere.jpg][IMG]http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/th_drivere.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 23:44 #20
så må jeg desværre give op  :o(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 17:40 #21
prøv at skriv drwtsn32 i kør, og se om programmet fortæller noget, det kan være hint..?
Virker nøgle på en anden maskine,?
Jeg ville nok prøve at geninstallere driveren/chipsetet(helt nederst)..->http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62928
eller må du prøve dette,.->>http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4YQHUD
Avatar billede jbb007 Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:14 #22
burde lige fortælle, at den nu er sendt til eftersyn under garantien hos Servicegruppen, som varetager Lenovos support... melder tilbage, når jeg hører noget..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. oktober 2006 - 11:46 #23
Har du hørt noget fra dem..??
Avatar billede jbb007 Nybegynder
15. oktober 2006 - 11:50 #24
Jep - software-fejl mente de, at det var - så en reetablering softwaren til fabriksinstillingerne skulle kunne fjerne problemet..

Mystisk: havde nøjagtig de samme programmer installeret på min tidligere bærbare - en IBM R40 - som kørte uden problemer med USB-portene.. STRANGE!!

Men så er der lige den finte, at når det er en SW-fejl og ikke HW, så dækker garantien jo ikke - og jeg er derfor blevet bonget 850,- for fejlfinding af ServiceGruppen.. Fedt nok!
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 01:58 #25
nå, vældig mystisk:

Fik computeren retur, formaterede hele lortet og retablerede til fabriksindstillingerne - og geninstallarerede så al den software, der var på den før, hvor den havde blue screen problemet med USB-portene.

Men denne gang tjekkede jeg mellem hver installation, om den kunne håndtere mit usb-memmory kort (afinstallerede også driverne til den efter hvert forsøg)..

Resultatet er, at den nu er som før (win fuldt opdateret med den samme øvrige software i samme versioner) - blot er blue screen problemet nu forsvundet ??

Så jeg har lært en lektie til 850,- uden at blive sønderligt meget klogere.. arrgh!!
Avatar billede jbb007 Nybegynder
29. oktober 2006 - 02:10 #26
nå også retstavningen halter... synderligt...