Avatar billede nimaha Nybegynder
28. september 2006 - 18:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Har jeg Virus?

Værsgo.. her er min logfile.. håber nogle kan hjælp mig.. min pc er nemlig begyndt at arbejde ret dårligt/langsomt..

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:36:09, on 28-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\soffice.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\ccupdate\CCUpdate.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Nima Hamidi.NIMA\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\progra~1\netdog\netd.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. september 2006 - 08:45 #1
Loggen er ren. Du kan prøve at rense med Dr.Web:

Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Genstart til fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstarten)

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til. Lad den slette hvad den finder (say Yes to all)
Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet - File Types, prik i - All Files
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved "Prompt on action"
Ved "Move path", skriver du i tekstboksen "c:\" Så der kommer til at stå "c:\infected".
Skift til fanbladet Log File. Der fjerner du flueben ved: "Scanned objects" og "Archivers name".
Tryk på Anvend

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst til højre, så scanner den.
Lad den slette/move hvad den finder (Say yes to all)

Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på- Save Report list.

Så ligger der en en fil der her hedder "drweb.csv" på skrivebordet. Luk Programmet

Genstart til normal tilstand, kopier indholdet af drweb.csv herind

Hvis Dr.Web ikke finder noget, så tror jeg du skal ud i en almindelig oprydning:

1. Prøv at downloade og installere Ccleaner herfra:
http://www.ccleaner.com/

Kør en rensnings-procedure med programmet -- både under "Renser" og "Problemer" menuerne i programmet. Lad den fjerne alt hvad den finder. Genstart, og se om det har hjulpet.

2. Prøv at defragmentere din HD: Dobbeltklik på Denne Computer, højreklik på din HD, vælg Egenskaber-Funktioner-Defragmenter nu, og kør en defragmentering. Det kan godt tage lang tid. Genstart, og se om det har hjulpet.

3. Prøv et sfc-scan: Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler.

4. Prøv en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Efter en repair er det vigtigt at gå ind og få opdateret windows-styresystemet (da styresystemet føres tilbage til det niveau som findes på din installations-skive):
http://windowsupdate.microsoft.com/

Genstart, og se om det har hjulpet.

5. Klik på start-kør, skriv devmgmt.msc og klik på OK.

Så åbner enhedshåndteringen. Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Avancerede indstillinger". Hvis der står "Kun PIO" ved overførsels-tilstanden, ved nogle af enhederne, kan det være årsagen til en langsom computer. Du kan prøve at ændre dette på 2 måder:

a. Prøv først at lave om på dette ved at skifte til "DMA, hvis den er tilgængelig", klik på OK, og genstart computeren. Hjalp det?

b. Hvis nej, så prøv igen at gå ind i enhedshåndteringen, Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Driver", og klik på fjern. Når processen er færdig skal du genstarte computeren, hvorved styresystemet nyinstallerer din HD, og giver den standard-indstillingerne.

6. Endelig er der også nogle forslag på dette link, som du kan afprøve:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/langsom-op-og-nedlukning-xp.htm
Avatar billede nimaha Nybegynder
30. september 2006 - 13:29 #2
Heyy.. mange tak for hjælpen.. lige nu er jeg nået til det punkt hvor jeg er ved at defragmentere... men tror jeg har fundet frem til at problemet ligger hos min virus scanner AVG... Når jeg f.eks. åbner Outlook og den kører email scanneren tager det uendelig lang tid for den at scanne hver mail, derfor kan jeg ikke læse mine outlook mail.. og når jeg prøver at afinstallere AVG kommer den bare med en fejl meddelse så jeg ikke kan slette programmet:( Ved du hvad jeg skal gøre??
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. oktober 2006 - 22:12 #3
Det har jeg stødt på en gang før med AVG. Dengang blev løsningen at brugeren installerede Avast i stedet. Jeg har nok desværre ikke detailkendskab nok til AVG til at kunne give et bedre råd...