Avatar billede okholm Nybegynder
28. september 2006 - 15:00 Der er 3 kommentarer

Kan ikke udskrive .doc men .txt og print-testside går fint!

Hej eksperter,

Jeg har et problem med en Infotec 4451 MF PCL printer. Den kører i netværk og jobbene bliver styret af en 2003 server. Det har kørt fint indtil nu, men pludselig vil den ikke udskrive word-dokumenter, excel-dokumenter og lign. Har fundet frem til, at .txt og print-testsider fint kommer ud - både fra en alm. PC og fra serveren, som styrer den. Som om den kun vil udskrive "rå" data?!

Kan I muligvis hjælpe mig med at få den til at printe alt igen?

På forhånd tak!

Morten
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 15:05 #1
Kan det være noget blokering af fil-typer? Firewall?
Avatar billede okholm Nybegynder
28. september 2006 - 15:39 #2
Det skulle undre mig meget, hvis det har noget med firewall at gøre!
Blokering af filtyper - måske - men hvad/hvor/hvem har blokeret for det?
Det skal siges, at andre printere tilsluttet serveren printer upåklageligt.
Avatar billede mizzah Nybegynder
28. september 2006 - 17:07 #3
Det har ikke noget med firemur at gøre. Tjek om printerens ram disk er slået disabled. Ellers prøv at installere en postscript driver, hvis der findes en. Prøv også PCL6, selvom det er lidt noget møg - og tjek om det virker. Tjen også at excel dokumenterne står til A4, og ikke noget sygt format som printeren ikke kan klare, tjek det samme på selve printeren, om alt papir er registreret til A5 eller 11x18 osv.

Infotec er det samme som ricoh, gestetner, lanier osv. Jeg ved at der findes både en PS driver, og en PCL driver på deres hjemmeside.

Så tjek papiropsætning på kopimaskinen, og prøv ny driver.

ellers vil jeg gerne kigge på det, via. min arbejdsplads som handler med kopimaskiner. Vi kan også sælge dig en anden, og køre service på den via vores egen service afdeling.

NCT A/S - mn@n-c-t.dk - 98192400.

Vh. Mikkel