Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
28. september 2006 - 11:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

karma point hvad er beregningen baseret på?

kan det passe at 1 "god" karma t¿ller som 1
og en "dårlig" karma t¿ller for 2 ?

fx:
10 "meget god" tildelinger (minus) 5 "meget dårlig" = 0%

?
Avatar billede roenving Novice
28. september 2006 - 12:03 #1
-- nej, total-karmaen beregnes som et gennemsnit af samtlige karmaer på profilen, som findes i systemet, så ovenstående vil give en karma på 66-67% !-)

-- det skal da lige tilføjes, at der i systemet findes gamle karmaer, som ikke bliver vist, men som stadig tæller med !o]
Avatar billede snowball Novice
28. september 2006 - 12:05 #2
Samt at der er visse fejl i systemet som gør at ens samlede karma % kan falde når man giver en karma der ligger over det nuværende gennemsnit, og omvendt (altså lige modsat af hvad der burde ske) :S
Avatar billede hcma Novice
28. september 2006 - 12:06 #3
meget god = 100 som så gradueres ned til meget dårlig = 0
Man skal så have mindst 5 tildelinger for at få vist sin karma så andre kan se den.
scoren er et gennemsnit at tildelt karma og der medtages (så vidt jeg ved) de sidste 50 tildelte.

Men spring op og fald ned på karma, da den kan tildeles både uden begrundelse og anonymt. jeg tager kun begrundede og signerede karmatildelinger alvorligt. Resten kan jeg ikke tage seriøst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2006 - 12:35 #4
Der er også personer herinde der har god karma, men vil man se deres karma har de ingen....
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2006 - 12:35 #5
Omvendt er også tilfældet :)
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
28. september 2006 - 13:11 #6
ok så karma systemet fungerer altså ikke (det er der vist mange ting der ikke g¸r)
jeg kan heller ikke s¸ge, eller rettere kun s¸ge på poster som er mere end 2 år gamle og så ryger lidt af ideen med en s¸gning jo.

det er sgu da underligt at et IT forum ikke k¸rer bedre rent teknisk?
(lidt pinligt kunne man fristes til at sige.)

nomen ellers ser det ud til at v¿re et meget fint forum selvom der er mange ting der ikke fungerer
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2006 - 13:16 #7
Bare rolig - der kommer en ny version af siden.
Hvornår ved kun IDG.
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
28. september 2006 - 14:46 #8
ny version, ja det lyder vist meget fornuftigt :-)

Mht Karma (og det har sikkert v¿ret oppe at vende en miliard gange f¸r)
så ville det v¿re rimeligt hurtigt klaret hvis ens brugernavn automatisk blev sat på når man giver en karma, så ville systemet fungere.
Ideen er jo meget god at man kan se om nogen opf¸rer sig helt idiotisk eller er super gode til at hj¿lpe, det ville sparre en en masse tid vil jeg tro.

nå det tog mig lige 10min at finde ud af at jeg ikke kan slutte sp¸rgsmålet af selvom der er o point, er der en der gider ligge svar saa den kan lukkes.

og mange tak for interesen!
Avatar billede gtapsykoen Nybegynder
28. september 2006 - 14:47 #9
heyhey jeg kunne selv svarre :-)