Avatar billede purup Nybegynder
28. september 2006 - 10:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

200+ animationer af tændstikkemænd

En kammerat og jeg er igang med et projekt der kræver en del animationer. Da vi begge er studerende og arbejder ved siden af, er det et fritidsprojekt. Derfor kunne vi godt bruge en hjælpende hånd til nogle animationer.

Jobbet:
Vi skal bruge 200+ animationer i flash.
Animationerne involverer fra 1 til 4 tændstikkemænd der gør forskellige ting.
Animationerne skal kun være 60 x 60 pixels med 12 billeder i sekundet.
Animationerne varer fra 3 til 30 sekunder.
Stilen skal være enkel - d.v.s. få farver, ingen detaljer.

Vi leverer artdirection og beskrivelse af animationerne, men vi tager MEGET gerne imod input.

Hvad får du uf af det?
Først of fremmest bliver du en del af et sjovt projekt.
...og PENGE! Vi regner med at betale 100 kr pr. animation (Her er selvfølgelig en række betingelser) - så skulle DU kunne holde en udemærket timeløn.

Det er et fritidsprojekt. Vi laver det i vores fritid, og det regner vi med at DU også gør. I første omgang er det ikke tanken at tjæne penge på det, men om et års tid, skulle det gerne give lidt lommepenge.
Hvis du synes det lyder spændende, og hvis du er god animator så smid en mail på mail@madspurup.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
28. september 2006 - 10:23 #1
Har I overvejet at bruge Pivot: http://www.geocities.com/peter_bone_uk/pivot.html
Og så importere de animerede GIF'er i flash:http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_12837

:) bare en tanke
Avatar billede areon Nybegynder
28. september 2006 - 11:19 #2
Vi kan stille en Flash mand til jeres rådighed løbende, i det tempo i ønsker. Lad mig høre mere om opgaven såfremt i har interesse.
sorensen@orangeweb.dk
Thomas Sørensen
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
28. september 2006 - 11:31 #3
Blot en bemærkning til Pivot: Flash kan ikke vise GIF-animationer. Hvis du forsøger at importere en GIF-animation, vil kun den første frame i animationen blive vist.

Nu kender jeg ikke Pivot ud over det jeg kunne læse mig til på ovenstående link, men det kan jo være de har været smarte, og lavet en mulighed for eksportering til Flash :)
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
28. september 2006 - 11:39 #4
Jeg må lige rette mig selv...
Man kan GODT importere GIF-animationer i Flash - hvis man gøre det "manuelt". De får herved en frame for hvert billede i animationen. Til gengæld er det ikke muligt at loade en animeret GIF-animation ind i Flash når SWF-filen først kører (i så fald vil den opføre sig som jeg nævnte i mit forrige - og ikke helt korrekte - indlæg). Ved ikke om det er noget, der spiller ind, men mit forrige indlæg var vist kun en halv sandhed :)
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
01. oktober 2006 - 20:38 #5
I kan kontakte mig på kontakt@reanimation.dk
eller på msn: msn@reanimation.dk
Jeg ser frem til et samarbejde :)
Avatar billede purup Nybegynder
20. november 2006 - 19:18 #6
Tak henvendelserne.
Ved ikke om jeg fik svaret alle - i hvert fald har vi nu fundet en der foreløigt kan hjælpe med opgaven.
Alt efter hvordan det går med projektet, kan det blive aktuelt igen.
Tak for opmærksomheden- og beklager til dem vi ikke fik svaret.
Avatar billede purup Nybegynder
20. november 2006 - 19:19 #7
vi lukker for nu