Avatar billede pinga Nybegynder
27. september 2006 - 22:03 Der er 13 kommentarer

Hvad er bedst

Jeg vil gerne købe mit et videokamera HDD og har øje på SOnys 70 og 90

hvilke af de to nedenstående er bedst og hvorfor???

Men det ene har dette lydsystem

Lydsystem
Dolby® Digital 5.1-kanalslyd med indbygget mikrofon

Indbygget mikrofon
4-kanals

Mens den anden har:

Lydsystem
Dolby Digital AC-3 2-kanals

Indbygget mikrofon
Stereo
Avatar billede iss Novice
27. september 2006 - 22:04 #1
DD5.1 og AC3 er det samme...
Avatar billede ducks Nybegynder
27. september 2006 - 22:52 #2
iss > Ikke helt her, da der står AC-3 2-kanals mens det andet er 5.1 kanal

http://en.wikipedia.org/wiki/Ac3
Avatar billede iss Novice
27. september 2006 - 22:56 #3
ducks, få din fakta i orden AC3 er samme kodning som Dolby Digital. Den kan være i alt fra 1.0 til 6.1 (tror enda også den er kommet til 7.1)
Avatar billede ducks Nybegynder
27. september 2006 - 23:06 #4
Hvilke fakta er i vejen?

Ved det første:
Dolby Digital 5.1 kanals lyd (Surround)

Ved det andet:
AC-3 2 kanals lyd (Stereo)

Og jeg gentager:
"Ikke helt her, da der står AC-3 2-kanals mens det andet er 5.1 kanal"
Avatar billede black-vise Nybegynder
27. september 2006 - 23:33 #5
Ducks er ret. Og derfor ville jeg klart vælge det videokamera med dolby digital 5.1, da dette kan være dig til nytte. istedet for serround sound
Avatar billede iss Novice
28. september 2006 - 00:01 #6
Som jeg skriver Dolby Digital og AC3 er det _samme_... Så om man skriver Dolby Digital 2.0 eller AC3 2.0 er det 110% det samme...
Avatar billede pinga Nybegynder
28. september 2006 - 07:25 #7
Problemet er at jeg skal vælge imellem disse to, men andre folk jeg snakker med siger at jeg ikke har brug for 5.1 fordi det er vildt avanceret til alm videokamera. Jeg er virkelig blevet i tvivl efterhånden fordi sælgeren vil jo bare sælge det han har liggende........

Men kan forstå på jer at 5.1 altså sorround sound vill være bedst.

Mit anden problem er at det ene kamera skulle optage i MPEG2 og det andet står der blot SP/HQ /LP - så jeg skal vist have at vide hvordan det optager da sælgeren siger noget andet og hjemmesiden også er lidt vismisende fra sony.

Det jeg godt kunne tænke mig er et kamera hvor jeg kan optage og så lave nogle amatør redigereinger. Til det har jeg så også fået at vide at MPEG2 er noget l... til dette. ???
Avatar billede ducks Nybegynder
28. september 2006 - 11:50 #8
iss > Du vrøvler nu, jeg ved ikke, hvorfor du gør sådan et stort nr ud af at jeg ville påpege overfor pinga, at du havde overset noget.

Jeg ville mene at MPEG2 er ganske udmærket til amatørredigering, MPEG2 kan også brændes ud som SVCD (CD der kan læses af DVD afspillere) eller kodes om til en rigtig DVD. Hvis det kun er på computeren du skal se det, kan det tilmed omkodes til XviD.

Jeg ved ikke hvor meget 5.1 kan bruges i et digital kamera da mikrofonen sidder 1 sted(?) Jeg vil umiddelbart også sige at, hvis det er de eneste 2 ting der skal tages stilling til, ville 2 kanals lyden være den jeg valgte. Har du overheder surround der, hvor filmene skal ses? For hvis du ikke har, så kan det jo være helt ligemeget med surround kamera :)
Avatar billede pinga Nybegynder
28. september 2006 - 19:26 #9
Tak ducks. Jeg havde selv tanken omkring sorroundsound. Det har et almindeligt tv ikke rigtig...

Men at jeg kan lave redigeringer osv... det ser jeg højt på
Avatar billede ducks Nybegynder
28. september 2006 - 20:43 #10
Jeg har ikke selv et digitalkamera, men jeg har en TV Tuner hvor jeg optager TV på computeren i MPEG-2 format, der har jeg ingen problemer med at klippe reklamerne før og efter ud og evt midt i og smide lidt filter ind, hvis den skal beskæres og lignende. Jeg bruger selv det gratis program VirtualDub-MPEG2.
Avatar billede pinga Nybegynder
28. september 2006 - 21:30 #11
Så tror jeg bare jeg skal finde ud af om Kameraet optager i Mpeg2 eller hvad. fordi sonys hjemmeside siger noget et sted og noget andet et andet sted.
Avatar billede fuglen1 Novice
29. september 2006 - 23:19 #12
pinga: De to kameraer du har kig på optager mpeg2 format.
hvilket jeg kan læse på sonys hjemme side

de to du har kigget du hendholsvis 60 og 30gb harddisk
Avatar billede pinga Nybegynder
30. september 2006 - 19:13 #13
Har fået mit et kamera og nøøøøj hvor det lækkert at kunne optage... Tusinde tak for jeres svar.