Avatar billede runesteiness Nybegynder
27. september 2006 - 19:17 Der er 6 kommentarer

Nettet virker tilsyneladende - ingen pakker modtages

Det trådløse net fungerer på to computere i vores hjem (en stationær og en bærbar), men det vil ikke fungere på den anden stationære. Det ser ud som om den er på nettet. Signalstyrken er udmærket og der bliver sendt pakker, men de bliver aldrig modtaget, og vi kan ikke komme på nettet.

Nogle forslag?

Er det et flueben, der skal fjernes eller tilføjes nogle steder?
Avatar billede jps6kb Novice
27. september 2006 - 20:01 #1
At der bliver sendt pakker betyder bare at din trådløse enhed på PC'en virker. At den prøver at kommunikere.
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 13:44 #2
Du har nok kun tilladelse til at have en PCer på nettet ad gangen.
Hvis du har en ADSL linie eller Modem, skal du have en ruter i mellem modem og switsen.
Den får så netværket til at se ud som om der  kun er en PCer på.
Husk at når du installere ruteren skal du måske gå ind på logonsiden hos din internetudbyder og forny forbindelsen, da man ofte kun kan have en gyldig "mark" adresse. Hvis du er i tvivl så ring på 26281866.
Venlig hilsen Niels Erik Winther
Avatar billede runesteiness Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:43 #3
Jeg har indtastet routerens MAC-adresse på logonsiden ved vores udbyder, og vi har allerede to computere på nettet, så det er nok ikke der problemet ligger...?

Er der andet jeg kan gøre...?
Avatar billede newts Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:17 #4
gå ind i internet explore, og skriv IP Adressen på ruteren.
Hvis du får respons på det, kan du kommunikere til ruteren.
Det kan også være i ruteren, der er sat noget forkert op.
Måske har du ikke givet tilladelse til at din PCer kan gå på nettet, og så må du gå ind i ruteren og oprete dig som lovlig bruger. Ofte er der en kodebeskytelse og en mac adresse godkendelse, der skal stilles i ruteren.
Hvis du bor i nærheden af Næsby, nord for odense, kan jeg da lige komme forbi og se på den, hvis du lover at skrive hvad løsningen så var som blev fandt, så alle
andre her på siden kan "lære" af det.
new
Avatar billede runesteiness Nybegynder
10. oktober 2006 - 12:58 #5
Et fornemt tilbud, men jeg bor desværre et stykke fra Odense ;-)

Jeg kan ikke få kontakt til routeren via routerens IP-adresse, men signalet står stadig som værende "udmærket" med et ikon som når der er forbindelse...

Nogle råd?
Avatar billede newts Nybegynder
10. oktober 2006 - 15:30 #6
Prøv det sidste jeg skrev:
Det kan også være i ruteren, der er sat noget forkert op.
Måske har du ikke givet tilladelse til at din PCer kan gå på nettet, og så må du gå ind i ruteren og oprete dig som lovlig bruger. Ofte er der en kodebeskytelse og en mac adresse godkendelse, der skal stilles i ruteren.
Tilladelsen kan sees ved at du fra en af de andre PCer logger dig ind på
ruteren.
new