Avatar billede gobbel Nybegynder
27. september 2006 - 19:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problmer med trådløst net

Jeg har en stationær og en bærbar computer som begge er sat op til en router af mærket D-link. Modellen er 524.
Målet er at overføre alt fra den stationære til den bærbare hvilket nu er gjort. Problemet opstår så når jeg forsøger at logge på internettet med min laptop efter den stationære er taget ud af systemet og routeren genstartet.

Hvis man så sætter den stationære til igen, og starten den op, begynder nettet igen at virke på den bærbare.

Underligt - og hvis der er nogen der kender til problemet er jeg meget interesseret, da jeg meget gerne vil have den stationære ud.
Avatar billede nva Praktikant
28. september 2006 - 08:17 #1
Du kan jo prøve at lægge output fra en ipconfig /all herind. Gerne fra begge pc'er, når det virker og derefter fra din laptop, når det ikke virker. Altså 'start - kør - cmd' og så ipconfig /all
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
29. september 2006 - 08:09 #2
Kan det være noget med "deling af internetforbindelse"
Avatar billede newts Nybegynder
01. oktober 2006 - 13:48 #3
Du er registreret med den stationære PCer hos din internetudbyder.
Du skal sikre dig at ruteren sender sin deefault/markadresse ud til udbyderen.
Du skal måske gå ind på internetudbyderens hjemmeside og registrere dig med den nye markadresse(den i ruteren).
Venlig hilsen Niels erik Winther
Avatar billede gobbel Nybegynder
01. oktober 2006 - 21:39 #4
Har selv fundet ud af det. Noget med min router ikke automatisk accepterede en DCHP-adresse. Jeg siger tak for hjælpen, men kan desværre ikke uddele points.