Avatar billede larksen Nybegynder
27. september 2006 - 14:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mit Pc spil

Jeg har købt spillet Blazing Angels squadrons og ww2 til min computer. Jeg installered det og det virkede fint i starten, men efter to uger kunne den ikke læse spillet mere. Den viser at der mangler nogen ting fra cden. Jeg har prøvet at installere den på en anden computer (hvor det virker) også lægge det over på den anden men det viker stadigvæk ikke.

Håber at nogen kan hjælpe..

MvH Larksen :D
Avatar billede robotten Praktikant
27. september 2006 - 15:13 #1
Kan du ikke tage backup af dine gemte spil (savegames), og så installere spillet igen?
En kopi af et installeret spil/program kan ikke lade sig gøre i dag, da de smider filer overalt på harddisken.
Avatar billede larksen Nybegynder
27. september 2006 - 15:19 #2
hov... glemte at fortælle at den skal bruge et sikkerheds systetm fra cden før den kan virke:P... men tak adligevel:D
Avatar billede robotten Praktikant
27. september 2006 - 15:40 #3
Så lyder det til, at cd'en er beskadiget, eller cd-drevet er ved at være slidt. DEt kan godt give fejllæsninger på en cd.

Og når det virker på en anden pc, så er det nok  cd-drevet. Har du flere drev i din pc, så prøv med et andet drev.
Avatar billede larksen Nybegynder
27. september 2006 - 16:05 #4
Cden fejler ikke noget og drevet fejler heller ikke noget :(
Drevet virker fint til alle andre spil og Cden virker fint på andre computer :D.Kan det måske være at drevet skal opdateres? eller er den bare i stykker
Avatar billede sorry Nybegynder
27. september 2006 - 23:26 #5
Du kan gøre som robotten anbefaler, 27/09-2006 15:13:40
og så bruge en noncd patch.
Avatar billede robotten Praktikant
29. september 2006 - 15:17 #6
sorry>> Du må ikke anbefale tiltag som fx noncd patches her.

larksen>> Du kan også forsøge dig med at lave et image af duin cd, der kan ligge på din harddisk. Og så derefter et program der kan lave et virtuelt cd-drev, du så kan sætte dit image i:
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=virtual+cd&spell=1
Avatar billede larksen Nybegynder
29. september 2006 - 15:27 #7
Tak Robotten :D smid  dit svar og på lidt point :)
Avatar billede robotten Praktikant
29. september 2006 - 15:36 #8
ok
Avatar billede sorry Nybegynder
30. september 2006 - 09:26 #9
robotten > En noncd patch er ikke tilladt, men det er derimod et direkte kopi?
Øhh hvori ligger så lige forskellen.. Modsiger du ikke dig selv.
27/09-2006 23:26:09 > anbefale TILTAG som fx noncd patches her.
Avatar billede robotten Praktikant
30. september 2006 - 15:38 #10
sorry>> Jeg mener ikke et image er ulovligt at have liggende, i så fald original cd'en også haves. Men ret mig, hvis jeg tager fejl, for så duer den løsning jo heller ikke.
Men en noncd patch er kun lovlig, hvis den kan hentes fra producentens egen hjemmeside. Hvis ikke, og det er en tredjepart der har lavet patchen uden tilladelse fra producenten, så er det jo pirateri.

Og hvad forstår du ikke ved begrebet tiltag?
Avatar billede sorry Nybegynder
30. september 2006 - 16:05 #11
robotten> Jeg kan ikke se det er mere "lovligt" og have et image af spillet. Jeg benytter noncd patches til alle mine spil, så skulle jeg altså være pirat?
Jeg forstår skam fint begrebet tiltag, men din løsning må vel være i samme kategori.
Avatar billede snowball Novice
13. oktober 2006 - 19:26 #12
Undskyld den sene udmelding.

I henhold til Ekspertens regelsæt, så har robotten ret i sin kommentar fra 30/09-2006 15:38:41. At lave et image af en CD/DVD som man selv ejer, er jo som sådan det samme som at lave en backup, hvilket jo er lovligt.

No-CD patches er som bekendt ulovligt at udveksle via Eksperten.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede robotten Praktikant
14. oktober 2006 - 10:56 #13
snowball>> Tak for kommentaren