Avatar billede vildensky Nybegynder
27. september 2006 - 13:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP starter kun med instillinger hvor systemet sidst virkede.

Hej Eksperter.
Jeg har en Pc jeg fornyelig har installeret XP på. Men nu vil den ikke genstarte. Når jeg prøver at genstarte fryser den ved windowlogo startskærmen. Men hvis jeg så slukker Maskinen og tænder igen og vælger "start windows med sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede. så kan jeg gost komme ind. men kan så ikke genstarte igen. uden at gentage samme prosess.

HVA SKER DER!! :)
er der en måde man kan opdatere systemindstillingerne inde fra vindows måske.

Håber i kan hjælpe
Vildensky
Avatar billede hcma Novice
27. september 2006 - 13:30 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
27. september 2006 - 13:30 #2
Prøv evt. med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede hcma Novice
27. september 2006 - 13:31 #3
eller:  System File Check:  http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede hcma Novice
27. september 2006 - 13:31 #4
vildensky >>  og husk lige at lukke det andet spørgsmål  :o)
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2006 - 14:56 #5
Eller:
Prøv at køre en repair fra konsollen:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede vildensky Nybegynder
27. september 2006 - 21:13 #6
ok jeg prøver lige det i har kommenteret...jeg arbejder meget så ..kan i følge op så hurtigt...men glemmer jer ikke
Avatar billede vildensky Nybegynder
27. september 2006 - 21:46 #7
ok det bliver en længere tur forand skærmen kan jeg se..regner med at have været det hele igennem i morgenaften..tusind tak ind til videre
Avatar billede vildensky Nybegynder
20. oktober 2006 - 14:04 #8
DEt viste sig at være en Hardvare fejl..hmm jeg begyndte systematisk at flå hardware ud af maskinen og genstartede ind imellem og da jeg kom til firewire kortet virkede skidtet..ved ikke hvad jeg skal gøre med point.
Avatar billede vildensky Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:50 #10
jemen så lukker jeg bare..super tak for opmærksomheden.