Avatar billede musikjakob Nybegynder
27. september 2006 - 09:12 Der er 7 kommentarer

Problem med download

Hejsa. Jeg har et stort problem med min maskine. Hver gang jeg downloader noget fra nettet (det være sig filmklip, antivirus updates etc.) skirver den, ved afsluttet download, at filen er beskadiget, og ikke kan køres. Er der nogen god forklaring på dette? Og er der en af jer, der lige tilfældigvis har en anden løsning end formatering?
Avatar billede Skoven Praktikant
27. september 2006 - 09:23 #1
prøv evt. at opdatere din internet explorer til version 7:
www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx

jeg ved ikke om det virker men det er da forsøget værd.
Avatar billede musikjakob Nybegynder
27. september 2006 - 09:36 #2
Hejsa. Det virker desværre ikke - jeg kan jo ikke downloade filer :|. Jeg har forsøgt med diverse andre browsere, og det er den samme fejl med dem alle. Den skriver, at det kan være en fejl på min harddisk, men det er bare underligt når den (1) er sprit ny og (2) ingen problemer har med noget som helst andet :).
Avatar billede Skoven Praktikant
27. september 2006 - 09:39 #3
hmm... det lyder noget underligt! er du sikker på at du ikke har virus?
Min personlige mening til sådan noget er: FORMAT C:
Avatar billede musikjakob Nybegynder
27. september 2006 - 09:43 #4
Det tror jeg også det desværre må ende med, men jeg har mistet min windows xp disk - jeg aner simpelthen ikke hvor jeg har smidt den hen, og det er liiiiige lidt mange penge, at skulle op med, hvis det kan klares på en anden måde.
Avatar billede Skoven Praktikant
27. september 2006 - 09:50 #5
Det er selvfølgelig rigtigt. Har du stadig dit serie-nummer tíl winxp?
For så er det vel bare at låne en Xp-CD og indstallere fra den (jeg ved ikke om man må dette, men jeg kan ikke forestille mig at det er ulovligt da det jo egenligt er serienummeret du betaler for!?).
Avatar billede musikjakob Nybegynder
27. september 2006 - 10:00 #6
Det er selvfølgelig rigtig nok. jeg har det stadig, og har lige bedt en ven om, at komme forbi med hans xp-skive (håber de er lovligt). Jeg kunne dog stadig godt tænke mig, at vide hvad der kan have været galt. Så hvis de er flere idéer, skriv venligst .)
Avatar billede nurriz Nybegynder
28. september 2006 - 19:57 #7
Det kan meget nemt være en RAM fejl der korrupterer filerne. Det er det ret ofte når folk oplever det her.

Har du et bundkort med Nvidia chipset og bruger du deres firewall? I så fald, fjern den. Den kan også drille.