Avatar billede wolker Nybegynder
27. september 2006 - 00:19 Der er 3 kommentarer

Kan ikke sende mail til alle adresser

Jeg bruger windows 2003 indbyggede mail-server og Outlook 2002 som klient. Jeg har normal ingen problemer med at sende mail, men der mindst 2 mail-adresser, jeg ikke kan sende til. Jeg kan godt maodtage mail fra dem, men den anden vej får jeg at vide at mailen ikke kunne leveres:
----------------------------------
Emne: Delivery Status Notification (Failure)

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.
      xxxx@adslhome.dk

Og den anden adresse er
  xxxx@maerskoil.dk

(det er selvfølgelig ikke xxxx foran @, men synes ikke lige jeg vil skrive deres rigtige mail-adresse her)

Jeg kan sagtens sende til de 2 adresser via en hotmail adresse.

Jeg tror selv at fejlen ligger i et eller anden med sikkerhed, men hvor og hvordan aner jeg ikke.
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 00:38 #1
kan det være at din server er blevet "blokket" fordi den (kan) spamme(r) ?

check din server på f.eks: (der er andre)
http://ordb.org/
Avatar billede wolker Nybegynder
27. september 2006 - 01:29 #2
Den kan ikke sådan generel være blokket, da jeg ikke har problemer med at sende mail til firmaer, kommuner, amter, skattevæsenet og andre statslige adresse, og man skulle da tro at mange af de nævnte steder har en høj sikkerhed.

Jeg har ikke prøvet ordb.org, man får jo ikke svar med det samme, og man kommer på deres liste hvis serveren ikke består testen. Jeg har prøvet et par andre steder
(http://members.iinet.net.au/~remmie/relay/
http://abuse.net/relay.html)
, men jeg synes ikke, jeg kan få det til at virke, den fejler med at den ikke kan connecte til min server. Jeg skriver servernavn i formatet xxxx.dk, er det ikke rigtig nok, jeg har også prøvet ip-adresen, men samme resultat.
Avatar billede a1a1 Novice
27. september 2006 - 01:50 #3
jeg har lige prøvet abuse.net med et af min domains, fik ingen fejl (errors)