Avatar billede skeffen Nybegynder
26. september 2006 - 12:19 Der er 4 kommentarer

Starte java program ved opstart

Nogle der ved hvordan jeg får startet et java program ved opstart..

Jeg har prøvet med et sh script, men det ser ikke ud til at virke.

Mvh
Steffen Clausen
Avatar billede langbein Nybegynder
27. september 2006 - 00:56 #1
Hvordan starter du det fra kommando shell ? (lar dette seg gjøre så skulle det også la seg gjøre fra sh script.)

Standard grunn til at sh script ikke kjørter det er rettigheter. La oss si at scriptet heter "hallo". Dirty trix:

1. chmod 777 hallo
2. ./hallo (bash hallo, eller sh hallo kan også funke)
Avatar billede langbein Nybegynder
27. september 2006 - 00:57 #2
Ved oppstart .. dvs redigeres inn i /etc/rc.d/tc.local (tror jeg det var)
Avatar billede langbein Nybegynder
27. september 2006 - 00:57 #3
trykkleif: /etc/rc.d/rc.local
Avatar billede skeffen Nybegynder
28. september 2006 - 13:57 #4
jeg har lagt det ind i opstart. og kan sagtens køre det ved hjælp af /etc/init.d/mitprogram.. men det starter bare ikke når computeren starter op.