Avatar billede svarrer Nybegynder
26. september 2006 - 10:44 Der er 5 kommentarer

Workload servlet

Hejsa..

er det muligt at udvikle en workload servlet der ligger som en slags frontcontroller og deler requests ud på flere bagvedliggende tomcats, på forskellige maskiner?

Dette skal gøres på en transparent måde, således at brugerne ikke mærker denne redirect, idet der kun er et domæne.

ideen er at dele de ca 80 sites vi har op på to servere med ca halvdelen hver.. vil dette kunne lade sig gøre..?

evt nogen der har nogle links til relevante artikler/kode ekspempler ??

På forhånd tak.

Christian
Avatar billede mfalck Praktikant
26. september 2006 - 12:18 #1
er der en grund til at implementere dette selv - så vidt jeg kan huske så kan det gøres via apache - der kan du så evt også cache diverse billeder samt statiske html-sider.
Avatar billede svarrer Nybegynder
26. september 2006 - 12:47 #2
Umiddelbart har den "kun" en balancer som kan redirecte normalt..
Problemet ligger i at det skal kunne gøres transparent, idet vi kører med certificat på serveren.
dvs brugeren indtaster www.minside.dk/mitsite som bliver redirected til en intern server, mens al kommunikation stadig foregår igennem ovenstående adresse.

Tak for hjælpen dog ;-)

Christian
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. september 2006 - 17:46 #3
tror nu at mod_jk og apache saktens kan klare det.
Avatar billede wwwj2eedotdk Nybegynder
26. september 2006 - 21:33 #4
I Tomcat 5.0+ medfølger nu org.apache.webapp.balancer.BalancerFilter. På nettet er der nogle artikler omkring Tomcat 5.0 clusters - men jeg måtte nørkle en del for at få et Tomcat 5.5 cluster op at stå. Held og lykke!
Avatar billede cayman Nybegynder
19. december 2006 - 09:55 #5
Hej, Prøv og tjek terracotta. Det er et produkt der tilsyneladende løser mange problemer omkring loadbalancing, sessionsharing etc. Du kan koble så mange tomcats på du vil.