Avatar billede exposure Nybegynder
25. september 2006 - 23:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logged in username

Sidder og laver en lille intranet side hvor jeg gerne ville have navnet fra den der er logget ind. Er kommet så langt at jeg kan få selve login navnet som bliver brugt, men har brug Firstname og Lastname fra brugeren.

Skal man gennem AD eller er der en måde hvorpå man kan hente disse informationer?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 01:01 #1
Det kommer an på hvordan brugeren er logget ind? - Hvordan authenticerer du ham? Vha. egen login eller IIS?
Avatar billede exposure Nybegynder
26. september 2006 - 08:37 #2
IIS, tror jeg. Brugeren indtaster ikke noget navn eller password da brugeren jo allerede er logget på domænet.

Har "denied" anonym adgagn sådan at det ikke er ASP.NET brugeren man kører på.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 11:28 #3
Jeg kan næsten regne ud du gerne vil have adgang til de oplysnigner der står i AD'et så ;-)
Prøv at læse lidt omkring DirectorySearcher classen, den kan lave opslag imod Active Directory.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. september 2006 - 11:59 #4
Avatar billede exposure Nybegynder
03. oktober 2006 - 22:27 #5
Jeps. Fik det til at kører. Tak for hjælpen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
07. oktober 2006 - 11:50 #6
Ping :-)