Avatar billede wxnker Nybegynder
25. september 2006 - 12:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med firewall

Jeg har fornyligt fået problemer med adgang til flere hjemmesider efter jeg har formateret og installeret firewall.

Især har jeg problemer med at åbne Google når firewall´en er aktiveret.

PT bruger jeg COMODO's gratis firewall MEN problemet er det samme med KERIO eller ZONEALARM. Altså er problemet generelt uanset hvilken firewall jeg vælger(pånær Windows SP2 firewall).

Jeg er erfaren med mindst 2-3 af de firewalls og har aldrig haft problemer før. Jeg har sikret adgang for BÅDE internet explorer og FireFox (anvender normalt FireFox) men begge browsere har problemer med at loade sider (især google) når firewall' en er aktiv.

Jeg kan ikke forstå at dette bør være et firewallproblem, da jeg jo har prøvet med 3 forskellige gratis firewalls og da jeg normalt aldrig har haft problemer med dem.

Jeg er bag en router (D-Link 804) som bør være opsat, for det hele HAR jo virket fint førhen. Derudover er jeg bag et NAT system hos arrownet da jeg ikke har fast IP.

Har læst hjælp hos MOZILLA, GOOGLE og firewall forums, men har ikke fundet løsningen.

Kan problemet være hos ISP? Jeg har haft en meget ustabil forbindelse i længere tid og læste et sted på nettet at der kan være DNS problemer, men alt virker jo uden firewall.

Hvad er galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2006 - 12:30 #1
Jeg tror muligvis du er hijacket og at det er det der er problemet. Grunden til at du ikke kan gå på google når firewallen er slået til er at det jo får dig til at slå firewallen fra, hvilket er hvad spywaren ønsker.

Vi er nok ude i noget Hijackthis og efterfølgende rensning
Avatar billede wxnker Nybegynder
25. september 2006 - 12:59 #2
Jeg tror ikke umiddelbart det er problemet. Pcen var nyformateret da problemet opstod. Derudover kører jeg med antispyware skjold (defender)+ ewido anti spyware og jeg scanner jævnligt.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2006 - 13:17 #3
nu siger du godt nok at den er nyformateret,  huskede du at hive netkablet ud under installationen ?

hvis ikke og der var forbindelse til nettet, "KAN" den godt være inficeret alligevel,  men jeg tror det nu ikke når du bruger spyware-programmer !  de burde opdage det.

har du prøvet at køre internetforbindelsen igennem en af de gratis proxy på nettet  og se om det hjælper ?

et tilfældig search:  http://www.proxy4free.com/page1.html
Avatar billede lazeric Nybegynder
25. september 2006 - 15:43 #4
Det kunne godt lyde som MTU også.
MTU bør stå til 1500 (1492 hvis du har PPPoE forbindelse).

Du burde kunne tjekke om det er hijack eller MTU problemer vha ping.
ping www.bt.dk -l 1500

-l er pakkestørrelsen. Hvis du kan pinge med 1500 bytes er det ikke MTU.
Avatar billede wxnker Nybegynder
25. september 2006 - 16:00 #5
Takker for forslagene. Jeg vil prøve de løsningsforslag. :-)
Jeg er ikke netværksekspert, men umiddelbart tror jeg ikke at hijack er problemet. Men da jeg ikke er ekspert kan jeg ikke være sikker.

Problemet opstod efter jeg installerede ZoneAlarm free så jeg tænkte at jeg bare ku gå tilbage til kerio, men nej ... problemet er det samme med enhver af de 3 nævnte firewalls.

Jeg kører effektive anti spyware programmer med et aktivt skjold.

Kan det være et opsætningsproblem? Router? Windows?
Eller evt. fejl i indstillingerne for netværks-detection i firewall?

Derudover læste jeg om en fil HOSTS (system32) som jeg skulle tjekke for at se om google stod nævnt. Alt sammen siger mig ikke noget. Jeg kender ikke den fil og dens funktion.

Alt det med ping er jeg heller ikke stiv i. Hvordan tjekker jeg det?

NB: Netkablet var ikke i under installation
Avatar billede lazeric Nybegynder
25. september 2006 - 17:54 #6
start->kør-> skriv "cmd" og tryk OK
Så åbnes commandoprompten i WinXP. Så skriver du bare "ping www.bt.dk -l 1500".

Hvis pakkerne ikke kommer igennem kan du prøve at sætte ned til 1492 f.eks "ping www.bt.dk -l 1492".
Bare bliv ved med at sætte ned til det virker og så skriv tilbage hvad du maks kunne sætte den til.

Men det skal lige siges... jeg tror Henrik har ret. Jeg tror du har fået noget skidt ind mens du har skiftet firewall.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2006 - 20:04 #7
wxnker...    lidt response ville være nice !
Avatar billede wxnker Nybegynder
16. januar 2007 - 20:25 #8
Sorry jeg har været syg osv. Problemet er dog løst ved hjælp af manuel firewall opsætning i comodo firewall.
Men der er point til både Svendsen og Lazeric hvis i lige fortæller mig hvordan jeg giver de point :-D Er det noget med at i skal poste et svar istedet for en kommentar?

God vind
wxnker
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2007 - 20:30 #9
yep,  og du skal bare markerer den/de som du ønsker at give point og accepterer svar.