Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

USB-stick giver blue screen ?

Har fået mig en ny bærbar: IBM T60

MEN når jeg sætter min USB-memorystick ind i en af portene på siden, så resulterer det helt konsekvent i en blå skærm:
http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/bluescreenLarge.jpg

Regner med, at det er noget med USB-driverne.. men hvad?

Lader jeg Stick'en sidde der under opstart, kan pc'en efterfølgende godt læse og skrive til den ?? Blot kan man ikke stoppe den i, når pc'en kører ??

Besynderlig er også den fejlmeddelelses-log jeg får i "Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl"-boksen, når pc'en starter op igen:

C:\DOCUME~1\(.mit-navn.)\LOKALE~1\Temp\WERf61f.dir00\Mini092506-02.dmp
C:\DOCUME~1\(.mit-navn.)\LOKALE~1\Temp\WERf61f.dir00\sysdata.xml

Et digital-kamera koblet til samme usb-port fungerer fint...
USB-memory-stick'en er en Attaché (billigt bras fra el-giganten)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 11:25 #1
og Windows xp er helt opdateret...
Avatar billede hcma Novice
25. september 2006 - 12:02 #2
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 13:24 #3
Synes ikke rigtig det gir noget...

"This problem can occur if you install software and drivers that are provided by Netropa Corporation on the computer to add functionality to the multimedia keyboard"

Kender ikke Netropa - og synes jo heller ikke en usb-stick fra PNY (Attaché) skulle bibringe funktioner til mit keyboard ??

http://www.netropa.com/download/mmkbd/download.html kan jeg ikke finde noget, der relaterer sig til en IBM T60...

Fejl-loggen:
http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/fejl.jpg

????????????????
Avatar billede gratis Nybegynder
25. september 2006 - 13:50 #4
har haft samme problem, byttede usb stickken og problemet forsvandt.Har du prøvet den på en and pc ?
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 19:40 #5
Arrgh noget pis.. prøvede med en Sandisc Micro USB-stick og håbede, at det var USB-stick'en, det var galt med, men den crashede også pc'en på samme måde...

Så det ER i pc-softwaren, det er galt..

Nogen med en god idé ???
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2006 - 21:15 #6
Prøv at fjerne alt hvad du har i USB portne og klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Klik på + udfor USB Controllere
H-klik på alle enhederne under usb controllere og fjern dem.
Genstart pc`en og lad windows finde og installere dem igen
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 21:40 #7
desværre haverslev.. samme resultat..

Kan man ikke bruge nogle andre usb controllere - hvis det da er dem ??

Sådan her ser det ud nu:

http://i109.photobucket.com/albums/n57/drdrdr_01/enhedshndtering.jpg
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 21:42 #8
Men sætter man usb stick'en i, mens pc'en er slukket, så kan man fint bruge stick'en - der kan både læses og skrives til den uden problemer..

Blot kan man ikke sætte den i, når den først er opppe at køre ???????

Det er sgu da sært ??
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2006 - 22:00 #9
Du kan ikke bruge andre usb controllere end dem pc`en selv tildeler.

Men når du f.eks har startet pc`en op med sticken i, så prøv at gå i Diskhåndtering:
H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien Diskhåndtering i venstre side.
I højre side ser du nu enheden, - h-klik på enheden og vælg "skift drevbogstav og sti" - vælg et bogstav som er langt nede i rækken - f.eks X.
Prøv så at genstarte pc`en, Uden sticken i og se om ikke den finder den efterfølgende når du sætter den i.
Avatar billede jbb007 Nybegynder
25. september 2006 - 22:22 #10
argh - det virker heller ikke at omdøbe drevet til X ...
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2006 - 22:25 #11
Hmm. har du f.eks Deamon tool, Alcohol 120 eller andet virtuel drev installeret, så prøv evt. ige at fjene det og se om ikke det hjælper.

Ellers er jeg ved at være "tømt" for ideer - desværre
Avatar billede jbb007 Nybegynder
26. september 2006 - 10:29 #12
jo - jeg har både deamon og alcohol installeret - men det er jo fordi, jeg bruger de to programmer...

Men prøver lige at afinstallere dem på et tidspunkt..

Forslag til bedre tilsvarende programmer ??
Avatar billede haverslev Novice
26. september 2006 - 10:47 #13
Programmerne fejler ikke noget, blot at de bliver tildelt drevbogstaver og det derved kan gå lidt "kage" i usb tildelingen af drev.
Hvis det virker OK, så kan du installere programmerne efterfølgende igen
(med sticken i og tildelt drevbogstav)
Avatar billede jbb007 Nybegynder
28. september 2006 - 20:09 #14
arrghh - prøvede at afinstallere de to programmer - genstartede - fjernede usb controllerne - genstartede - genstartede - og prøvede så at jokke usb stick'en i... BLUE SCREEN...

for helvede da også!!

anyone???
Avatar billede hcma Novice
29. september 2006 - 12:08 #15
jbb007 >>  læg selv et svar her -> accepter det efterfølgende, så dette spørgsmål kan lukkes. Du fortsætter jo i en anden tråd ;o)

måske helt hen i vejret: men kan der være noget galt med batteriet?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=BATT-LENOVO
Avatar billede jbb007 Nybegynder
13. januar 2007 - 00:11 #16
nå... en total geninstallering af ALT løste problemet... der må være gået eet eller andet galt 1. gang - installerede nøjagtigt de samme prog igen....